4

بیش از ۲ هزار کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در ایلام نشت‌یابی شد

  • کد خبر : 14554
  • 23 آبان 1401 - 11:25
بیش از ۲ هزار کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در ایلام نشت‌یابی شد

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام،محمود کشاورز با اشاره به اینکه ۷۳ هزارو ۹۴۷ انشعاب علمک شهری و روستایی در این مدت نشت‌یابی شده است،افزود: در نیمه نخست امسال، ۴۵ هزارو ۲۲۳ انشعاب شهری و ۲۸ هزارو ۷۲۴ انشعاب روستایی نشت‌یابی شده است. وی اظهار داشت: […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام،محمود کشاورز با اشاره به اینکه ۷۳ هزارو ۹۴۷ انشعاب علمک شهری و روستایی در این مدت نشت‌یابی شده است،افزود: در نیمه نخست امسال، ۴۵ هزارو ۲۲۳ انشعاب شهری و ۲۸ هزارو ۷۲۴ انشعاب روستایی نشت‌یابی شده است.
وی اظهار داشت: شرکت گاز این استان در راستای بهره‌برداری ایمن و پیشگیری از حوادث احتمالی به صورت مستمر نسبت به انجام عملیات نشت‌یابی خطوط و شبکه توزیع گاز اقدام می کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در این مدت ۱۸۵ هزارو ۵۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن خریداری شده شرکت و پیمانکاران توسط بازرسان فنی این شرکت کنترل کیفی گردیده که در این مدت شاهد نصب کالای بدون کیفیت و غیر استاندارد در پروژه‌ها نبوده ایم.
کشاورز خاطرنشان کرد: به‌ منظور جلوگیری از ورود کالای غیر‌استاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان، در نیمه نخست امسال ۲۲ هزار و ۶۳۰ عدد اتصالات پلی‌اتیلن و فولادی خریداری شده کنترل کیفی شدند.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات باعث جلوگیری از نصب کالای غیر استاندارد می‌شود، گفت: واحد بازرسی فنی با حضور فعال و انجام بازرسی در سطوح مختلف شامل مراحل تولید، خرید و نصب تجهیزات و قطعات با انجام تست‌های عملکردی، احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر‌ استاندارد را به حداقل رسانده‌ است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: وجود نشتی در خطوط لوله و تأسیسات گازی به دلایل مختلفی از جمله خوردگی، سایش، آسیب‌های مکانیکی، عیب‌های باقی مانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی به وجود می‌‎‌آید و پایش مستمر و ارزیابی وجود نشت گاز از خطوط لوله و تأسیسات گاز باعث جلوگیری از بروز حوادث می شود.
کشاورز افزود: با انجام دقیق عملیات نشت‌یابی و بررسی مستمر تأسیسات، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به‌وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر‌رفت این سرمایه ملّی نیز جلوگیری می شود.
وی ارتقاء ضریب ایمنی و افزایش امنیت شبکه‌های گاز طبیعی را از اهداف این نشت‌یابی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: نشت‌یابی در خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در جهت استفاده ایمن مشترکین از گاز طبیعی و افزایش ضریب اطمینان شبکه‌های توزیع و تغذیه گاز طبیعی در شهرها و روستاهای استان ایلام انجام می شود.

 

انتهای خبر/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.