3

ماجرای عکس جنجالی «خدانور»؛ دادستان: «یاغی» ۱۶ سرقت مسلحانه دارد

  • کد خبر : 14420
  • 19 آبان 1401 - 9:21

به گزارش حادثه ایلام;مهدی شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در تشریح ماجرا اظهار کرد: فردی که عکس وی هم اکنون با نام مستعار “خدانور لجعه‌ای” در رسانه های معاند در حال گردش است، هویت اصلی او “صادق کبدانی ” معروف به “یاغی” و از اتباع افغانستانی […]

به گزارش حادثه ایلام;مهدی شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در تشریح ماجرا اظهار کرد: فردی که عکس وی هم اکنون با نام مستعار “خدانور لجعه‌ای” در رسانه های معاند در حال گردش است، هویت اصلی او “صادق کبدانی ” معروف به “یاغی” و از اتباع افغانستانی است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: این فرد در تیرماه امسال به جرم سرقت مسلحانه بازداشت و در ۲۷ مردادماه امسال با قرار وثیقه آزاد می‌شود.

وی بیان کرد: این سارق سابقه دار که چندین شاکی خصوصی و سابقه ۱۶ فقره سرقت مسلحانه داشته در تاریخ ۱۰ مهر ماه حین یک سرقت دیگر در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده است.

شمس آبادی ضمن تاکید بر حفظ هوشیاری بیش از پیش مردم سیستان و بلوچستان گفت: قطعا این روزها دورغ پردازی و سناریوهای کشته سازی رسانه‌های معاند بیش از پیش برای مردم کشور نمایان شده است.

پیگیری خبرنگار فارس درباره عکس منتشر شده درباره این سارق نیز نشان می‌دهد زمان آن مربوط به اوایل تیرماه هست و همان زمان نیز توسط رسانه‌های معاند منتشر می‌شود.

حسینعلی میر دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان نیز از برخورد قضایی با ماموری که اقدام به دستبند زدن به میل پرچم این سارق مسلح نموده از جهت عدم رعایت حفظ حقوق شهروندی خبر داد و گفت:  این ماجرا  که سوژه رسانه های معاند شده مربوط به چند ماه قبل است که فرد دستگیر شده سارقی مسلح بوده اما به سبب اینکه حقوق شهروندی رعایت نشده  با ماموری  که وی را به میله بسته و اقدام به تصویر برداری کرده برخورد قضایی و قانونی انجام  و پرونده مختومه شده است.

مکان عکس نیز حیاط کلانتری ۱۵ زاهدان است که این سارق پس از دستگیری به آنجا منتقل شده اما به علت پُر بودن بازداشتگاه کلانتری، متهم زمانی کمتر از نیم ساعت به میله حیاط دستبند می‌شود تا وضعیت تعدادی از افراد در بازداشت مشخص شود و پس از آن این سارق به بازداشتگاه منتقل شود.

در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است صادق کبدانی در این حین از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو می‌گذارد.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در اقدامی عجب تصویر این سارق مسلح را در اینستاگرام خود منتشر کرد. شبکه‌های معاند در دروغی جدید مدعی شده‌اند صادق کبدانی در اغتشاشات زاهدان جان باخته است.

بررسی های آماری نشان می‌دهد رسانه‌های ضد انقلاب از اواخر شهریور تاکنون بیش از ۳۸ هزار دروغ را منتشر کرده‌اند.

در همین نمونه با آنکه رسانه اینترنشنال خبر این تصویر را در ۴ ماه پیش منتشر کرده است اما مجری این رسانه تروریستی این عکس را به اتفاقات هشتم مهر زاهدان نسبت داده است.

پایان پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.