2

مسافران جام جهانی بخوانند

  • کد خبر : 14361
  • 17 آبان 1401 - 18:10

به گزارش حادثه ایلام;به نقل از الجزیره، در میان کشورهایی که تاکنون میزبان جام جهانی بودند، قطر کوچک‌ترین کشور است و پیش بینی می‌شود این کشور در این مناسبت پذیرای حدود ۱.۵ میلیون بازدید کننده باشد. اگر به قطر سفر کنید، در یکی از دو فرودگاه پایتخت یعنی دوحه فرود خواهید آمد. فرودگاه بین المللی حمد: فرودگاه اصلی […]

به گزارش حادثه ایلام;به نقل از الجزیره، در میان کشورهایی که تاکنون میزبان جام جهانی بودند، قطر کوچک‌ترین کشور است و پیش بینی می‌شود این کشور در این مناسبت پذیرای حدود ۱.۵ میلیون بازدید کننده باشد. اگر به قطر سفر کنید، در یکی از دو فرودگاه پایتخت یعنی دوحه فرود خواهید آمد.

فرودگاه بین المللی حمد: فرودگاه اصلی کشور و قرار است در طول این مسابقات ۲۹ روزه پذیرای حدود ۱۰۰ هزار مسافر در ساعت باشد.

مسافران جام جهانی بخوانند/از معرفی فرودگاه ها و مترو تا ونیزِ قطر

فرودگاه بین المللی دوحه: دومین فرودگاه بزرگ قطر است و قرار است ۱۳ خط هوایی را پذیرا باشد.

این ۲ فرودگاه کمتر از نیم ساعت از مرکز شهر دوحه فاصله دارند.

چگونه در قطر از مترو استفاده کنیم؟

مساحت قطر ۱۱۶۳۶ کیلومتر مربع است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت در دوحه و اطراف آن در امتداد سواحل شرقی این کشور زندگی می‌کنند.

گزینه‌های جابجایی از طریق حمل‌ونقل عمومی مانند شبکه‌های مترو و اتوبوس، ماشین‌های کرایه‌ای و تاکسی‌های «Karwa» یا برنامه‌هایی مانند «Uber» و «Careem» متفاوت است.

مسافران جام جهانی بخوانند/از معرفی فرودگاه ها و مترو تا ونیزِ قطر

شایان ذکر است، علاقه مندان به فوتبال که دارای کارت دیجیتال «هیا» هستند، از ۲۰ آبان تا ۲ آذرماه به صورت رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد.
مراکز تجاری

قطر زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم دارد و برای غلبه بر موج گرما می‌توان فعالیت‌های زیادی را در مراکز خرید انجام داد، جایی که خدمات مختلفی در اختیار همه قرار می‌گیرد.

مسافران جام جهانی بخوانند/از معرفی فرودگاه ها و مترو تا ونیزِ قطر

بیشتر مراکز خرید دارای بخش‌های سرگرمی کودکان، سالن‌های سینما، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی هستند. همچنین فروشگاه‌های مواد غذایی، ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه، داروخانه‌ها و صرافی‌ها را خواهید دید. قابل ذکر است که هر دلار آمریکا برابر با ۳.۶۴ ریال قطر است.

مسافران جام جهانی بخوانند/از معرفی فرودگاه ها و مترو تا ونیزِ قطر

چند مرکز خرید در چند قدمی استادیوم‌های جام جهانی وجود دارد، از جمله مرکز خرید «فلاجیو» در کنار استادیوم بین‌المللی خلیفه، و مرکز خرید «قطر» در چند قدمی استادیوم احمد بن علی.

قطر گردی

نوامبر و دسامبر زمان خوبی از سال برای سفر به قطر است، دمای هوا بین ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است و برای پیاده روی، دویدن در اطراف شهر، قدم زدن در پارک یا ورزش‌های آبی مناسب است.

مسافران جام جهانی بخوانند/از معرفی فرودگاه ها و مترو تا ونیزِ قطر

شهر «لوسیل» در شمال دوحه واقع شده است و شامل یک منطقه تفریحی وسیع است که در آن مکان‌های غذا خوری با فواره‌هایی پوشانده شده اند که یک مسیر متمایز را در امتداد نوار ساحلی تزئین می‌کنند.

شهر «الوکرا» در جنوب دوحه واقع شده است و دارای یک بازار ساحلی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنجا هدایایی بخرند و همچنین می‌توانند از پیاده روی لذت ببرند.

«کورنیش» دوحه یکی از محبوب ترین دیدنی‌های قطر است. این ساحل با طراحی ماهرانه شکل هلال دارد. زیبایی آن در شب چند برابر می‌شود و پیاده روی کنار آن تجربه خاصی را به ارمغان می‌آورد. فستیوال هواداران در مساحتی حدود ۷ کیلومتری با اجرا، فعالیت‌های فرهنگی، غذا و نوشیدنی، قایق سواری و همچنین فضاهایی برای معاشرت و ملاقات با افراد جدید در این مکان برگزار می‌شود.

در امتداد کورنیش دو پارک بزرگ وجود دارد: پارک موزه هنر اسلامی و پارک «البدع». پارک «اسپایر» نیز یکی از بزرگترین پارک‌های قطر است که در کنار استادیوم خلیفه قرار دارد و شامل حوضچه‌های اردک، قایق‌های پدالی آبی، فواره‌ها، کافه‌ها و فضای زیادی برای پرسه زدن است.

پارک «اکسیژن» که در شهر «التعلیمیه» قرار دارد، مکانی عالی برای دویدن، بازی فوتبال یا تمرین مدیتیشن و یوگا است.

جزیره لولوء

یکی از نقاط دیدنی دوحه، جزیره مصنوعی لولوء است که شبیه مرواریدهای موجود در صدف طراحی شده است. این مجموعه از ۱۲ منطقه تشکیل شده است که هر کدام سبک معماری خاص خود را دارند.

سنترال سیتی بین بزرگترین «مرواریدهای» این جزیره واقع شده است، منطقه‌ای مسکونی و تجاری که از سبک اسپانیایی الهام گرفته شده است. جایی که مردم شام می‌خورند، خرید می‌کنند، فیلم تماشا می‌کنند یا از مرکز سرگرمی سرپوشیده بازدید می‌کنند.

می‌توانید در ساحل کانال «کارتیه»، که نمایانگر «ونیز قطر» است، استراحت کنید و از رستوران‌ها و کافه‌های کنار کانال دیدن کنید یا با قایق در آبراه‌های رنگارنگ آن سوار شوید.

مسافران جام جهانی بخوانند/از معرفی فرودگاه ها و مترو تا ونیزِ قطر

جزیره مروارید، مانند دوحه، در طول سال‌ها به سرعت توسعه یافته است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که چگونه این مروارید از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۰۴ رشد کرده است.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.