4

اعتراف بولتون درباره منبع تامین‌ اسلحه برای اغتشاشگران در ایران

  • کد خبر : 14355
  • 17 آبان 1401 - 17:47
اعتراف بولتون درباره منبع تامین‌ اسلحه برای اغتشاشگران در ایران

به گزارش حادثه ایلام; جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در ادامه حمایت‌های مقامات آمریکایی از اغتشاشات ایران، اذعان کرد که اغتشاشگران از طریق اقلیم کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا کرده‌اند. بولتون که در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز همواره به اتخاذ مواضع تند و مداخله‌جویانه علیه […]

به گزارش حادثه ایلام; جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در ادامه حمایت‌های مقامات آمریکایی از اغتشاشات ایران، اذعان کرد که اغتشاشگران از طریق اقلیم کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا کرده‌اند.

بولتون که در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز همواره به اتخاذ مواضع تند و مداخله‌جویانه علیه ایران مشهور بود، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌بی فارسی بار دیگر مواضع خصمانه علیه ایران را تکرار و با دامن زدن به اغتشاشات اخیر ایران، درباره تغییر حکومت در ایران یاوه‌گویی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که واکنش آمریکا در این برهه باید چگونه باشد، با اعتراف به مداخلات واشنگتن در امور ایران، مقامات آمریکایی را به برقراری روابط نزدیک با گروهک‌های خارج‌نشین معاند جمهوری اسلامی که با گروهک‌های داخلی ارتباط دارند، تحریک کرد و خواستار فراهم کردن «نیازهای» آنها (در حوزه ارتباطات و…) شد.

بولتون در ادامه اظهارات کینه‌توزانه خود علیه مردم ایران، از افزایش فشارها و تحریم‌ها علیه تهران حمایت کرد و از دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا خواست تا مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران را به طور کلی متوقف کند.

وی همچنین مدعی شد که یکی از اشتباهات دولت بایدن در دو سال گذشته این بوده که سعی داشته توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را زنده کند.

بولتون همچنین با اعتراف به مسلح شدن اپوزیسیون ایران از طریق اقلیم کردستان عراق، این اقدامات اغتشاشگران را «تلاشی نظام‌مند و سیستماتیک» در راستای اعمال زور علیه حکومت عنوان کرد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.