3

وجود ۱۴ سایت زیستگاه آبی پرندگان در ایلام

  • کد خبر : 14300
  • 16 آبان 1401 - 2:42
وجود ۱۴ سایت زیستگاه آبی پرندگان در ایلام

به گزارش حادثه ایلام;علیرضا محمدی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام از برگزاری مانور آمادگی در برابر شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: استان ایلام همه ساله پذیرای ۳۰ گونه پرنده مهاجر است که در ماه‌های آبان تا فروردین در زیستگاه های استان ایلام فصول پاییز و زمستان را […]

به گزارش حادثه ایلام;علیرضا محمدی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام از برگزاری مانور آمادگی در برابر شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: استان ایلام همه ساله پذیرای ۳۰ گونه پرنده مهاجر است که در ماه‌های آبان تا فروردین در زیستگاه های استان ایلام فصول پاییز و زمستان را سپری می کنند.

وی افزود: هوبره، سبز قبا، چنگر، حواصیل، با کلان و انواع غاز و اردک از جمله این پرندگان هستند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سایت‌های زیستگاهی پرندگان مهاجر استان مشاهده نشده است.

محمدی گفت: همه ساله با شروع ورود پرندگان مهاجر زمستان گذر به زیستگاه‌های استان ایلام، پایش و رصد بیماری های مشترک بین پرندگان به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام می گیرد تا در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با اشاره به برگزاری این مانور گفت: این مانور با مشارکت پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، بخشداری زرنه ایوان و محیط زیست شهرستان های ایلام، ایوان، سیروان و چوار در زیستگاه آبی رودخانه کنگیر ایوان برگزار شد.

محمدی با بیان این که استان ایلام ۱۴ سایت زیستگاه آبی پرندگان مهاجر دارد گفت: با توجه به همه گیری ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در صورت شیوع احتمال سرایت به گونه های بومی وحشی و‌ اهلی و حتی واحدهای صنعتی وجود دارد که اقدامات پیشگیرانه، رصد و کنترل زیستگاه های پرندگان مهاجر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.