2

جذب ۹۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان

  • کد خبر : 14291
  • 15 آبان 1401 - 17:38
جذب ۹۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان

به گزارش حادثه ایلام; حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست مشترک کمیته استانی تبصره ۱۸ و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با تاکید بر تعامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با سرمایه گذاران، افزود: جلسات تسهیلات تبصره ۱۸ با اشتغال و تولید ارتباط دارد و ارتقا اقتصاد استان را به همراه دارد و جزو […]

به گزارش حادثه ایلام; حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست مشترک کمیته استانی تبصره ۱۸ و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با تاکید بر تعامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با سرمایه گذاران، افزود: جلسات تسهیلات تبصره ۱۸ با اشتغال و تولید ارتباط دارد و ارتقا اقتصاد استان را به همراه دارد و جزو جلسات بسیار مهمی است که حتماً همه اعضا باید در این جلسات حضوری فعال داشته باشند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۹۷ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان جذب شده است که با توجه به اینکه اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ شناور است باید شاهد تحقق ۱۲۰ درصدی تسهیلات باشیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تسهیل گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان شد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها زمینه را برای سرمایه گذاران مهیا کنند و همواره حامی و یاریگر آنان باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: اشتغال جوانان، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در حال حاضر بسیار مهم است که باید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این راستا اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان دیدارهای مردمی استاندار با مردم افزایش می‌یابد، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی یک روز در هفته با مردم دیدار عمومی داشته باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: سه شنبه هفته جاری با مردم ملاقات خواهیم داشت و این دیدار اقناعی و فرصتی بسیار خوبی برای شنیدن مشکلات مردم و رفع این مشکلات است.

ملاقات‌های مردمی باید اقناعی باشد نه رفع تکلیفی

وی اضافه کرد: ملاقات‌های مردمی باید اقناعی باشد نه رفع تکلیفی، چراکه اگر ملاقات‌ها تنها رفع تکلیف باشد رضایتمندی مردم را به دنبال نخواهد داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه بانک‌ها باید درخواست‌های تسهیلات جوانان را اجابت کنند، گفت: یکی از گلایه‌های مردم، عدم توجه به درخواست آنان برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها است.

وی ادامه داد: دستورالعمل جدید تبصره ۱۶، راهگشا و رافع مشکلات جوانان متقاضی کار است و مبلغ تسهیلات تبصره ۱۶ در مقایسه با سالهای قبل افزایش یافته است که باید دستگاه‌های کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این فرصت بخوبی استفاده کنند.

دکتر بهرام نیا با انتقاد از عملکرد مدیریت برخی بانک‌های استان، افزود: دستورالعمل‌های بانک مرکزی، مرجع اصلی برای فعالیت بانک‌ها است که نباید بانک‌ها خارج از آن دستورالعمل‌ها عمل کنند و باید از جزیره‌ای عمل کردن نیز اجتناب کنند.

وی در ادامه گفت: قبل از بهره برداری طرح‌ها، هیچ بانکی حق تقسط تسهیلات را ندارد و تا طرح به بهره برداری نرسد بانک‌ها حق تقسیط تسهیلات را ندارد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان از طریق روابط عمومی دستگاه و رسانه‌ها متقاضیان طرح‌ها را آگاه کنند که بعضاً شاهد هستیم برخی ادارات در این زمینه‌ها کم کاری می‌کنند.

استاندار ایلام در ادامه یکی از خلاهای استان را نبود صنایع تکمیلی برای برخی از محصولات استان ذکر کرد و گفت: راه اندازی صنایع تکمیلی استان باید در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.