3

۱۰۰ درصد خطوط صادرات برق ایران به کشورهای همسایه فعال است

  • کد خبر : 14101
  • 11 آبان 1401 - 10:16
۱۰۰ درصد خطوط صادرات برق ایران به کشورهای همسایه فعال است

به گزارش حادثه ایلام;محمدعلی فرحناکیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت صادرات برق ایران اظهار داشت: به طور کلی ظرفیت تبادل برق بین ایران با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان برقرار است و حجم قابل ترانزیت برق به ۱۸۰۰ مگاوات می‌رسد. مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل تاکید کرد: در سال‌های گذشته کشور عراق در فصل […]

به گزارش حادثه ایلام;محمدعلی فرحناکیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت صادرات برق ایران اظهار داشت: به طور کلی ظرفیت تبادل برق بین ایران با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان برقرار است و حجم قابل ترانزیت برق به ۱۸۰۰ مگاوات می‌رسد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل تاکید کرد: در سال‌های گذشته کشور عراق در فصل پاییز از ایران برق خریداری نمی‌کرد، اما به واسطه قرارداد بلند مدت منعقد شده صادرات برق به عراق در این فصل نیز حفظ شده است.

وی افزود: با توجه به توان تولید برق کشور و اطمینان قابل قبول از تامین برق داخلی، صادرات برق ایران به کشورهای همسایه با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال انجام است.

فرحناکیان تاکید کرد: صادرات برق ایران به عراق در بازه‌های زمانی به ۱۵۴۰ مگاوات رسیده و بین ۸۰ تا ۱۰۰ مگاوات صادرات نیز به مقصد عراق و ۱۰۰ مگاوات به مقصد پاکستان صادرات برق داریم.

انتهای خبر/ف

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.