4

بیش از۲ هزار قطعه پرنده مهاجر وارد تالاب های ایوان شدند

  • کد خبر : 13632
  • 29 مهر 1401 - 14:27
بیش از۲ هزار قطعه پرنده مهاجر وارد تالاب های ایوان شدند

به گزارش حادثه ایلام;علیرضا محمدی گفت: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان تا کنون، بیش از دو هزار قطعه پرنده به زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان وارد شده‌اند. وی با اشاره به اینکه مهمترین گونه این پرندگان باکلان، چنگل، انواع اردک و حواصیل است، افزود: این پرندگان از مناطق مختلف از جمله نواحی عرض شمالی، آسیای مرکزی و حتی سیبری به […]

به گزارش حادثه ایلام;علیرضا محمدی گفت: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان تا کنون، بیش از دو هزار قطعه پرنده به زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان وارد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین گونه این پرندگان باکلان، چنگل، انواع اردک و حواصیل است، افزود: این پرندگان از مناطق مختلف از جمله نواحی عرض شمالی، آسیای مرکزی و حتی سیبری به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: محیط بانان هم در قالب تیم‌های دو و سه نفره روزانه از پرندگان سرکشی و از آغاز فصل مهاجرت تا کنون گشت‌های کنترلی و حفاظتی تشکیل داده و این پرندگان به طور مرتب تحت نظارت محیط بانان هستند.

وی تصریح کرد: این روزها طبیعت شهرستان ایوان با سخاوت، پذیرای پرندگان مهاجر است، این پرندگان که از راه‌های دور، تالاب‌ها و زیستگاه‌های شهرستان ایوان را برای زمستان گذرانی انتخاب کردند، تا اواخر دی ماه، مهمان این شهرستان هستند.

محمدی گفت: شهرستان ایوان با وجود تالاب‌های زیادی که دارد، یکی از مقصدهای اصلی پرندگان مهاجر در تمامی فصول سال به خصوص زمستان است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.