3

جوهره اصلی تقابل راهبردی بین انقلاب اسلامی و نظام سلطه، تقابل جهل و آگاهی است

  • کد خبر : 13444
  • 21 مهر 1401 - 17:35
جوهره اصلی تقابل راهبردی بین انقلاب اسلامی و نظام سلطه، تقابل جهل و آگاهی است

به گزارش حادثه ایلام; به نقل ازخبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه ۲۱ مهر) در همایش ملی جهادگران تبیین در دانشگاه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ص) گفت: افتخار می‌کنم در این لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی در […]

به گزارش حادثه ایلام; به نقل ازخبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه ۲۱ مهر) در همایش ملی جهادگران تبیین در دانشگاه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ص) گفت: افتخار می‌کنم در این لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی در جمع اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور حضور دارم که به جان‌های جوانان آگاهی می‌بخشند و سازندگان بنای فکری و زیرساخت ذهنی جامعه جوان کشورمان هستند و با مجاهدت‌های علمی مبتنی بر اندیشه و تفکر الهی و انقلابی جامعه جوان ما را برای پذیرش نقش‌های بزرگ در آینده روشن تمدن در حال ظهور اسلام در عصر جدید به عهده دارند.

وی افزود: اتفاقاتی که امروز در درون کشور ما جاری است دقیقاً ظهور عینی بزرگترین تقابل بین انقلاب اسلامی و نظام در حال افول سلطه است و جوهره اصلی این تقابل راهبردی، تقابل جهل و آگاهی است. منشاء و ریشه این ناآرامی‌ها به طور دقیق بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق در کانون و قلب نظام سلطه نهفته است. این  نبردی است که از درون خیابان‌های شهرهای ما تا واشنگتن ، نیویورک، لندن، تل‌آویو، ریاض و امثال این پایتخت‌ها امتداد دارد.

وی افزود: درگیری در نقاط مجزایی در نقاط مختلف شهرهای ما جاری نیست، این درگیری در مساحت عظیمی از این عالم جریان دارد. این جنگ از ورای جدل، ماورای دیوارها و مرزها امتداد دارد. هر چند گرفتاری و درگیری بین خود این ها شدید است. شما این ها را متحد و موتلف می پندارید اما قلب هایشان پراکنده است ولی به ظاهر یک جبهه ائتلافی عظیم را برای تغییر تاریخ، صحنه سیاست جهانی و تغییر جغرافیای سیاسی جهان و همچنین تغییر هندسه سیاسی و امنیتی قدرت در جهان شکل داده اند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: جهان در حال گذار از ساختار پوسیده و کهن در حال افول قدرت به یک سازماندهی جدید است. آنچه که امروز مشاهده می کنید تراکم شکست های متوالی و سریالی نظام سلطه طی بیش از  چهار دهه از انقلاب اسلامی است. این یعنی یک انتقام متراکم ناشی از انباشتگی شکست ها که به مارپیچ نزولی قدرت نظام سلطه انجامیده است.

وی ادامه داد: اتفاق بزرگی که صورت گرفته این است که حجم واقعی قدرت دشمن در طول زمان کاهش یافته است. ما با گرادیان بسیار شدید از نرخ تنزیل قدرت نسبت به زمان در نظام استکباری مواجه هستیم که اساساً به دلیل از دست رفتن قدرت ارعاب دشمن است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد شاه‌مهره‌های شطرنج سیاسی دشمن از دست رفت، تصریح کرد: اولین پیام این بود که آمریکا نمی‌تواند از نظام‌های سیاسی متحد خود حمایت کند و نظام‌های سیاسی متکی بر ایالات متحده آمریکا به سرعت قابل فروپاشی هستند. این مسئله برای آمریکایی‌ها بسیار سخت بود و برای آن‌ها یک نظریه تولید کرد.

وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی،‌ ارعاب در دل همه متحدان آمریکا افتاد و در عین حال مشعل‌های امید در درون ملت‌هایی که خواهان آزادی از سلطه آمریکا بودند، روشن شد. اولین واکنش نظام یافته و سازمان یافته دشمن به این تغییر موازنه جنگ بود. تصور جهانی این بود  این جنگ که به مفهوم حقیقی آن در جغرافیای سیاسی جهانی انجام شد، در سطوح اقتصادی و  عملیات روانی جهانی بود. در سطح نظامی ما با یک ارتش سازمان یافته ولی حمایت شده از سوی همه قدرت‌ها مواجه بودیم. پس ابعاد جنگ جهانی بود و یک ملت تنها.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه قبلا این سفارت آمریکا که یک جاسوس‌خانه بود اشغال شده بود و دیپلمات های جاسوس در اسارت بودند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به طور مستقیم با نیروهای دلتا حمله کردند‌. من آن پایگاهی که آمریکایی مستقیم از آن در یکی از کشورهای همسایه پرواز کرده بودند را از نزدیک دیدم. آن موقعی که بیش از بیست و چند سال قبل بود وقتی با بالگرد از فراز این پایگاه پرواز می‌کردم، یک شهر کاملاً مجهز و مسلح از تجهیزات آمریکایی را مشاهده می‌کردم. فکر کنید نزدیک به نیمی از وسعت شهر تهران همه تجهیزات آمریکایی بود و من از آن فرماندهی پرسیدم که این‌ها اینجا چه می‌کنند به من گفتند که این‌ها اجاره می‌دهند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به همین سادگی در کشورها حضور پیدا می‌کردند و پایگاه های قدرت را گسترش می‌دادند. نیروهای دلتا که ویژه‌ترین، مجهزترین، پیشرفته‌ترین، تکنیکی‌ترین و تاکتیکی‌ترین نیروهای مخصوص دنیا از آنجا پرواز کردند و در طبس دچار توفان شن شدند و سوختند. پس از آن بود که نیمه شب رئیس‌جمهور آمریکا را از خواب بیدار کردند که این عملیات با شکست مواجه شده است. این هم دوباره یک شکست دیگر بود که پتانسیل قدرت دشمن را کاهش می‌داد یعنی اعتبار قدرت را از بین می‌برد.

سرلشکر سلامی با اشاره به شعاع نفوذ ابرقدرت‌ها گفت: ابرقدرت‌ها یک شعار واقعی نفوذ قدرت دارند، یعنی یک شعاع واقعی و همانند اعداد مختلط است. قدرت دشمن ما دقیقا یک عدد مختلط است یعنی بخشی از این قدرت واقعی است مثلاً تعداد ناوهای هواپیمابر، هواپیماهای روی ناوهای هواپیمابر، لشکرها، موشک‌های کروز و بالستیک و سایر استعدادهای فیزیکی قابل محاسبه و روشن. اما، این واقعیت فیزیکی قدرت یک شعاع تاثیر دارد که به آن کره یا فضای تاثیر می‌گویند یعنی حجمی از تأثیر فراتر از برد فیزیکی سلاح دارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی آن تاثیر را کوچک کرد یعنی جاذبه این قدرت و میدان آن را کوچک کرد. حتی اگر به فیزیک قدرت آن‌چنان دست نزد اما، تاثیر قدرت را از بین برد. اعتبار در دنیا قدرت مهم است اما اعتبار قدرت و پذیرش این اعتبار از خود قدرت مهم‌تر است. ابتکار جمهوری اسلامی ایران این بود که اعتبار قدرت نظامی و قدرت سیاسی دشمن وابسته به دو اهرم قدرت نظامی که قالب رفتاری قدرت های نظامی زیرمجموعه را تنظیم کند و دیگری قدرت سیاسی. جمهوری اسلامی ایران میدان‌های تاثیر این دو قدرت را تخریب کرد یعنی اعتبار قدرت سیاسی آمریکا در جهان به مانند گذشته به رسمیت شناخته نمی شود یعنی خریدار این قدرت نسبت به گذشته کم شده است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: جنگ باز هم به کاهش اعتبار قدرت آمریکا در جهان کمک کرد؛ هم قدرت سیاسی و هم قدرت نظامی. آمریکایی‌ها در جنگ به مفهوم واقعی مدیریت سیاسی جهانی جنگ را در حمایت از رژیم بعثی عراق بر عهده داشتند، تقسیم کار می‌کردند و کمک‌های اطلاعاتی آمریکایی‌ها حتی عملیات استانچ ریگان و خارج کردن عراق از لیست حامیان تروریسم و برقراری رابطه سیاسی نیز کار آن ها بود. هنگامی که این جنگ جهانی نابرابر با پیروز‌ی انقلاب اسلامی خاتمه یافت دوباره یک سقوط آزاد در آن شعاع تاثیر آمریکا رخ داد. به مرور که جلوتر می‌رویم استراتژی مهار دوگانه که در زمان کلینتون رخداد نیز شکست خورد. باید گفت هرچه به جلوتر می‌رویم آمریکایی‌ها در مقابل انقلاب اسلامی با شکست‌های متوالی و سریالی استراتژیک در جهان روبه‌رو هستند که این شکست ها نه فقط نسبت ما با آمریکا را تغییر می‌دهد بلکه نسبت همه جهان را با آمریکا تغییر می‌دهد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هنگامی که ما از فضای تاثیر تحریم اقتصادی فاصله گرفتیم این جزء بسیار وحشتناک و هراس انگیز سیاست و استراتژی آمریکایی‌ها نیز دوباره شکست خورد، خاطرنشان کرد: جهان فهمید آمریکایی ها نمی توانند از نظام‌های متحد خود دفاع کنند و نه قادر به اعمال استراتژی های تحریم اقتصادی بوده و نه قادر به شکستن اراده ملت ها با جنگ نظامی هستند و نه با گسترش پدیده های تکفیر در یک سطح وسیعی از جغرافیا حرکت این انقلاب بزرگ را متوقف کنند. سپس همه متوجه شدند که یک نظام منحصربه‌فرد در عالم وجود دارد که همه نظریه های مبتنی بر قدرت را بر هم زده و با تغییر ماهیت قدرت، تعریف جدیدی را ارائه کرده است.

وی افزود: وجود چنین کشوری که در جنگ های متعدد قدرت یابی می کند و ارتفاع و تراز قدرت خود را با گذر از هر نبردی به نبرد دیگر افزایش می دهد. اگر دفاع مقدس نبود  تا به امروز ۱۰ بار به آمریکایی‌ها باخته بودیم. هنگامی که دفاع مقدس آغاز شد ما با ژ۳ و کلاشینکف می‌جنگیدیم. اما، وقتی که جنگ به پایان رسید با موشک‌های میان‌برد از آن خارج شدیم. تازه متوجه شدیم که برای جنگیدن و پیروزی ما باید با چه ادبیات و دکترینی آشنا شویم. آنچه امروز به عنوان محصول قدرت نظام مشاهده می کنید حاصل یک تهدید خطرناک به نام جنگ بود که به یک فرصت عظیم برای قدرت یابی این کشور تبدیل شد.

فرمانده کل سپاه گفت: جهان مشاهده کرد هر تهدیدی در این کشور به فرصت تبدیل می شود شما هر چه از پیشرفت شگفت انگیز مشاهده می‌کنید همه در فضای تحریم اقتصادی حاصل شده است. ما به عنوان سپاه امروز نزدیک به ۴۰۰ طرح ملی را توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سطح کشور اجرا می‌کنیم که همه جزو پیشرفته ترین پروژه‌ها هستند. شما در این مرکز می توانید مشاهده کنید که بر روی زمین چه واقعیت های جدیدی در حال رخ دادن است و چگونه ما در حال ساخت بزرگترین پالایشگاه جهان هستیم. چگونه نیروگاه های پیشرفته و مدرن را کاملاً با تکیه بر فناوری های بومی و طراحی‌های جوانان خودمان می‌سازیم.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند جوانان ایرانی همین معدود جوانانی هستند که در خیابان‌ها اغتشاش می‌کنند و نمی‌دانند جوانان انبوه و بی‌شمار ایرانی آن‌هایی هستند که امروز در حال ساخت عظیم‌ترین طرح‌های ملی در سطح جهان هستند و در فضای تحریم، چرخ هیچ یکی از این پروژه‌ها از حرکت نایستاده است.

سرلشکر سلامی با اشاره به اعتراف اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در تشکیل تکفیری ها گفت: ترامپ گفت که اوباما ایجاد کننده داعش بود یعنی آمریکا این پدیده را انتشار داد تا جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی را محدود کرده، تفرقه خونین در جهان اسلام ایجاد کرده و در نهایت طی یک حرکت پلکانی به نقطه نهایی یعنی قلب ژئوپلتیک جهان اسلام برسد. در واقع، آن‌ها می خواستند بر اساس تئوری های گراهام فولر که می گفت ژئوپلتیک ایران قلب جهان است بر قلب جهان حاکم شوند.

وی افزود: ما با اشراف به این موضوع بلافاصله ساختارهای قدرت را در این کشورها توسعه دادیم و رهبری معظم انقلاب ما با نگاه عمیق مناسبات قدرت در جهان را مدیریت می‌کنند و برای دشمن کف ید ایجاد می‌کنند که نتواند از قدرت خود استفاده کند. آن‌ها می دانند وقتی شما می خواهید تعادل بسیار عظیمی ایجاد کنید باید سطح قاعده قدرت را افزایش دهید. این قدرت از کنار کرخه و کارون به کنار مدیترانه رفته و با استقرار در آنجا ساختار سازی کرد. شما هر کجا در  کشور های عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، یمن و‌ سایر نقاط سازه های رشد یافته قدرت با الهامات از انقلاب اسلامی را مشاهده می کنید که در تعقیب اهداف انقلاب اسلامی در جغرافیاهای متعدد و با پیشانی بندهای متعدد و لهجه های متفاوت هستند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حالا این موازنه تغییر کرده است. چرا دشمنان این ‌قدر تاکید کردند که ایران باید نفوذ منطقه ای خود را کاهش دهد؟ چون این جغرافیا از دست دشمن خارج شده است. برای اینکه طرح آبراهام و خاورمیانه بزرگ‌تر که آمریکایی‌ها مبدع آن بودند، شکست خورد. برای اینکه اسرائیلی ها در دیواره ای در تمام طول مرزهای تصنعی  خود به ارتفاع حدود شش متر و طول صدها کیلومتر با قوی ترین سنسورهای اطلاعاتی باز هم نمی‌توانند امنیت خود را برقرار کنند و به تعبیر خودشان، معمای امنیت همچنان فرا روی آن‌ها قرار دارد. جایی که با پوشش اطلاعاتی صهیونیست‌ها حتی حیوانات کوچک و موذی نمی‌توانند از آن عبور کنند. اما، شما مشاهده می‌کنید که قدرت‌های وسیعی با موشک شکل می‌گیرد.

وی افزود: یک چنین قدرتی وجود دارد که از تحریم اقتصادی عبور می کند؛ مگر دشمن نگفت که نفت ایران را به صفر می رسانیم، آیا اتفاقی افتاد؟ شما هر چقدر که بخواهید می‌توانید با امنیت نفت صادر کنید. چرا که همه می‌دانند چه کشتی‌هایی زده شد، چه کشتی‌هایی توقیف شد و می‌دانند چه کشتی‌هایی از دشمن در یک متری ناوهای دشمن تصرف شد. بسیاری از وقایع را می‌دانند و ما هم می‌دانیم. این نکات مهم است آن‌ها با یک چنین قدرتی طرف هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه قدرت امروز ما اتفاقاً در فضای تحریم علم و فناوری ساخته شده است، خاطرنشان کرد: امروز موشک های بومی در اختیار داریم که قدرت اصابت آن‌ها به اهداف ۱۰۰ درصد است. سرعت موشک ها در حدود یک ماخ یا همان سرعت صوت است که دفاع در برابر آن‌ها ساده است. اما، موشک های دقیقی هستند و برخی اوقات تا هزاران کیلومتر برد دارند که آمریکایی‌ها، روس‌ها، چینی ها و ما هم دارنده این موشک ها هستیم. باید تاکید کنم که هیچ عقب ماندگی فناورانه‌ای هم از پیشرفته ترین آن ها نداریم.

وی ادامه داد: فناوری هایی که در این موشک ها استفاده می شود همگی قابلیت تعمیم به سطوح فناوری های غیر نظامی را دارد‌. چرا که این فناوری‌ها مرز نظامی و غیرنظامی ندارد و همه آن‌ها به سایر بخش های کشور سرریز می شود. البته در جهان پیشرفت های علمی و فناوری عموماً از بخش های نظامی آغاز شده و در کشور ما نیز این گونه است. اما، موشک‌های بالستیک موجودیت متفاوتی هستند، منحنی حرکت آن ها سهمی است یعنی وقتی پرواز می کنند یک منحنی سهمی را طی می‌کنند که یک نقطه جلوی یک نقطه فرود دارد. این موشک ها پس از خروج از جو زمین با سرعت ۸ ماخ وارد جو زمین می شوند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در حالی به فناوری های پیشرفته نظامی دست پیدا کردیم که هیچکس حتی دوستان ما این فناوری ها را به ما ندادند، خاطرنشان کرد: اگر در دنیا مشاهده می‌کنید که روسیه و آمریکا یا چین پیشرفت های نظامی داشته اند از طریق همکاری های نظامی با یک‌دیگر بوده است. ما در فضای تحریم و محاصره مطلق فناوری ها که دانشمندان ما را ترور می کردند به این فناوری ها دست پیدا کرده ایم. اینکه شما بتوانید موشک بالستیک را بر روی هدف متحرک نقطه‌زن کنید بسیار خطرناک است و تقریباً به ظاهر ممکن نیست. اما، این کار را انجام داده ایم.

وی افزود: شما می‌توانید موشک بالستیک شلیک کنید که کشتی را هدف قرار دهد این یعنی داستان ناوهای هواپیمابر و ناو های جنگی که اتفاقاً هدف های بسیار قوی هستند و انواع هواپیماها و تجهیزات نظامی در آن ها حضور دارند که در چند طبقه متراکم بوده و مانند یک شهر شناور هستند، به پایان رسیده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هنگامی که آمریکا نمی تواند نظام ایران را بپذیرد چون این نظام در حال تخریب افسانه و فضای روانی ساخته شده این قدرت را کاملاً تخریب می کند و حجم واقعی قدرت را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا در فضای روانی یک شکل دارد و در فضای واقعی یک شکل دیگر. کار انقلاب اسلامی بود که آمریکا را در فضای واقعی معرفی کرده است این باعث شده هر کشوری که آمریکا آن را تحریم می‌کند آن کشور اهمیتی به آن نمی دهد. آن کشور می‌گوید اگر تحریم‌ها موثر بود چرا ایران متوقف نشد و قدرت نظامی، نفوذ منطقه ای آن کاهش پیدا کرد و نه اقتصاد آن فلج شد و نه کمبودی در کشورش پیدا شد.

وی ادامه‌ داد: مشکلاتی در کشورمان وجود دارد اما فکر می‌کنید این مشکلات در آمریکا وجود ندارد؟ اگر به فیلم هایی که از خیابان خواب‌ها در آمریکا منتشر می‌شود مشاهده کنید تعداد آن‌ها زیاد و غم‌انگیز است. البته ما از این که مردم آمریکا در این سختی زندگی می کنند خوشحال نیستیم. اما، این چهره واقعی آمریکاست که امروز ۲۰ درصد از اقتصاد جهان را تولید می‌کند ولی می‌گویند به این دلیل ورشکسته هستیم که نمی توانند این قدرت را به منفعت تبدیل کنند. چرا که دچار فقدان حکمت نزد رهبران سیاسی و فقدان رهبر کاریزماتیک هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آمریکا وقتی مشاهده می کند توسط یک قدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران این گونه تحقیر شده و کوچک می شود و جنبه های مهیب قدرتش از بین رفته و جنبه های واقعی قدرتش عیان می‌شود، طبیعی است که در مقابل انقلاب اسلامی سکوت نمی کند، خاطر نشان کرد: ما همه جا او را جا گذاشتیم، هر تهدیدی کرد برای ما یک فرصت بزرگی ایجاد شد. آمریکای امروز آمریکایی است که نمی تواند قدرت را به منفعت تبدیل کند. ساز و کار تبدیل قدرت نظامی و اقتصادی او به منفعت سیاسی ناکارآمد است. از سوی دیگر، در تامین مایحتاج عمومی مردم از خدمات بهداشتی و سایر موضوعات دچار مشکل است.

وی افزود: از قدرتی صحبت می‌کنیم که دقیقاً معادل تمام قدرت نظامی جهان قدرت دارد و تقریباً بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی دارد که شاید به اندازه چندین سال کل بودجه کشور ما است. یعنی اگر قدرت نظامی آمریکا را با قدرت نظامی سایر کشورهای جهان را مقایسه کنیم با یکدیگر برابری می کند. اما، نمی تواند این قدرت را تبدیل به منفعت کند و فقط شکست می‌خورد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به توانمندی‌های پهپادی سپاه گفت: ما پهپاد ساختیم. همان‌طور که می‌دانید این پرنده از پرنده های با سرنشین سخت تر است. چرا که شما می‌خواهید یک پرنده را در آسمان همانند یک پرنده با سرنشین هدایت کنید. اینجا نبرد فناوری است هنگامی که ما در محاصره و تحریم هستیم. هنگامی که پهپادها را به تسخیر خود درآوردیم، فناوری های آن را استخراج کرده و با استفاده از راه های میانبر توانستیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. البته از ابتکارات بومی جوانان خودمان هم برای ساخت انواع پهپادها استفاده می کنیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تمام راهبردها را علیه نظام اسلامی ما آزموده است، تصریح کرد: دشمن از تحریم اقتصادی وارد شد اما ملت ایران به عظمت رهبر بزرگ خود توانست آن‌ها را جا بگذارد. من چند وقته گذشته که به صورت خصوصی خدمت رهبر انقلاب شرفیاب شدم به ایشان گفتم که یک ملت وقتی چهار عنصر بزرگ داشته باشد هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد. نخستین عنصر آن رهبر بزرگ است که ما داریم این موهبت بر سایر عناصر برتری و غلبه دارد. ملت بزرگ، مکتب بزرگ و دشمن بزرگ سه عنصر دیگر هستند و ما بدون دشمن بزرگ، بزرگ نمی شویم. وقتی مجبور هستیم موازنه را با آمریکا و متحدان او برقرار کنیم باید به اندازه آن‌ها و بیش از آن‌ها بزرگ شویم و می شویم.

وی افزود: حدود ۲۰ سال پیش هنگامی که فرمانده نیروی هوایی سپاه بودم به ما گفتند که می خواهند به شما حمله کنند. در این میان، یکی از کشورها که پیشرفته بود به ما گفت که ما به شما سلاح های پدافندی می‌دهیم. ما به آن کشور رفتیم اما آن‌ها یک ژست سیاسی و تبلیغاتی گرفتند و این سلاح را به دیگران فروختند و ما با دست خالی به کشور بازگشتیم. ما آنجا متوجه شدیم که نمی توانیم عاریتی قدرت بسازیم. آن موقع ما قدرت پدافندی قوی نداشتیم اما اکنون واقعا از آن کشور پیشرفته تر هستیم. اگر کشوری در قدرت به کشور دیگری نیازمند باشد واقعاً ذلیل است. این منطقه است که امام و رهبر انقلاب به ما یاد دادند و ما هم در چارچوب این منطق عمل کردیم.

فرمانده کل سپاه بیان اینکه پس از آن به ساخت سلاح ها و تسلیحات بومی مشغول شدیم، تأکید کرد: امروز معادل پیشرفته ترین سیستم های پدافندی آن کشور را می سازیم. هنگامی که ژنرال های آن‌ها این دستاوردها را می بینند متعجب می شوند و درخواست دارند تا برخی از سلاح های ما را در اختیار بگیرند. این ایران است که این جنبه فقط بخشی از دستاوردهای ما است.

وی افزود: در سایر عرصه‌ها مانند ساخت بالگردها، هواپیماها، رادار ها و ماهواره ها نیز به توانمندی رسیده ایم. ما امروز ماهواره به فضا می فرستیم که پرتاب آن از ایستگاه زمینی و رساندن آن به سرعت ۸ هزار و ۵۰۰ متر بر ثانیه یعنی در یک چشم برهم زدن ۸.۵ کیلومتر حرکت کرده و آن را در مدار قرار داده تا برای شما تصویر مخابره کند. البته ما در حوزه دارو و واکسن سازی نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم. همه این اتفاقات در آن بخش حقیقی اعداد مختلط اتفاق افتاده است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمن در برابر این پیشرفت ها و دستاورد ها ساکت نمی ماند و می‌خواهد در فضای مجازی موهومی یعنی یک فضای خیال انگیز همه این حقایق را نادیده بگیرد. نظام ما تنها نظامی است که در برابر ظلم ایستاده و در مقابل هیچ قدرتی سر خم نکرده و برای این سر خم نکردن جنگیده است یعنی موجودیتش به خطر افتاده اما ایستاده است.

وی ادامه داد: در مقابل تحریم ایستاده‌ایم تا نشان بدهیم قدرت واقعی قدرت خداست و ما فقط برای خداوند کبریائی قائل هستیم. امام و رهبر انقلاب این جهان بینی را به ما آموخته اند که شرط اول نهراسیدن است. اصلا نباید در برابر دشمن بترسیم چرا که دستان ما کاملاً پر است. اما، آنچه شما در خیابان‌ها می بینید این است که عده قلیلی از جوانان فریب خورده تحت تسخیر قلب و ذهن استراتژیک آمریکایی‌ها قرار گرفته اند. آمریکایی ها می خواهند بین حرکات فیزیکی جوانان و ذهن آن‌ها فاصله بیندازد یعنی همان تکنیکی که در عملیات روانی آن‌ها وجود دارد. یعنی کاری کنند که تحرکات فیزیکی یک جوان تابع ذهن خود نبوده و تابع یک مغز منفصل دیگر باشد یعنی تعداد کمی از جوانان ما در صفحه شطرنج سیاسی دشمن عمل کنند.

سرلشکر سلامی گفت: آنچه که من به عنوان قدرت خدمت شما عرض کردم آن بچه هایی هستند که دشمن را فراری داده و داخل مدیترانه ریختند و از آن طرف تا دریای سرخ و سایر نقاط فراری دادند و شعله های امید را برافروختند و فناوری های مختلف را در فضای تحریم توسعه دادند. جوانان واقعی ما این‌ها هستند، ممکن است برخی جوانان ما کشور را ترک کنند و آدم های بسیار باهوشی هم باشند. اما، این یک اشتباه بسیار بزرگ است. کشور ما با جوانانش ساخته می‌شود که در کشور باقی می‌مانند.

وی افزود: چند روز قبل مشاهده کردم که یکی از جوانان ایرانی در مصاحبه با شبکه منوتو گفته بود من برای اینکه در کنار ملت ایران باشم به اینجا آمدم. بسیار جالب است که یک نفر برای اینکه کنار ملت ایران باشد به آمریکا می رود. آن جوان یک نوع جوان است و جوانی که کوله پشتی را در داخل کشور بر دوش گرفته و کشور را می‌سازد یک جوان دیگر.

انتهای پیام/۴۱۵۴

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.