2

پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری اولویت‌ اساسی مدیران استان

  • کد خبر : 13229
  • 14 مهر 1401 - 14:52
پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری اولویت‌ اساسی مدیران استان

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح امروز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان که با حضور بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به اتمام دور اول سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری، شاهد حضور رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی به ایلام خواهیم […]

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح امروز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان که با حضور بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به اتمام دور اول سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری، شاهد حضور رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی به ایلام خواهیم بود و بر همین اساس ضرورت دارد در جهت تحقق تعهدات ایجاد شده همه دستگاه‌های ذی مدخل در اجرای مصوبات مربوط به دستگاه‌ها و وزارت خانه‌های مربوط به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که تا قبل از شروع سفرهای دور دوم ریاست جمهوری مصوبات باید به سرانجام برسند، اظهار داشت: البته درصد قابل توجهی از مصوبات مربوط به دو نهاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان است که باید در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر، به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: بازدید از منطقه کارخانه نمک شهر ایلام نیز از دیگر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان بود و اگر چه جزو مصوبات نیست اما بنا بر دستور رئیس جمهور، هماهنگی‌های لازم با دفتر فنی استانداری و شهرداری ایلام برای توسعه این منطقه و اجرای جدول گذاری و آسفالت منطقه انجام شده است.

بهرام‌نیا خاطر نشان کرد: کار آسفالت این منطقه به دلیل اجرای همزمان عملیات شرکت آب و فاضلاب منتفی شده اما شرکت آب و فاضلاب باید به‌صورت شبانه‌روز عملیات را به اتمام برساند تا عملیات آسفالت این منطقه تا قبل از شروع سرما انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری از اولویت‌های اساسی است که باید مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است مدیران هم در جلسات مربوطه شخصاً حضور داشته باشند و هم بصورت میدانی پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

استاندار ایلام در ادامه پیگیری مصوبات سفر، رفع نقاط کور ارتباطاتی استان را از اولویت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان عنوان کرد و گفت: وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های استان باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه در مجموع میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهادها در خصوص مصوبات سفر، خوب ارزیابی می‌شود، اضافه کرد: مدیران تا قبل از دومین سفر ریاست محترم جمهوری هم نسبت به جذب اعتبار و هم ارتقای پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تلاش کنند که یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران نیز محسوب می‌شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه لازم است از هم اکنون برای مصوبات سفر دور دوم برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، گفت: در این سفر بایست پروژه‌های کلان که محور توسعه استان هستند، هدف‌گذاری شوند.

وی افزود: از همه صاحب نظران، نخبگان و مردم عزیز استان ایلام می‌خواهم نظرات خود را در این راستا تا دو هفته آینده به ما بدهند و نظراتی که از جایگاه بالاتری برخوردار باشند، به‌عنوان پروژه‌های پیشنهادی به ریاست جمهوری پیشنهاد می‌شود.

استاندار ایلام همچنین با تقدیر از مدیران و اعضای ستاد اربعین که بصورت میدانی در ایام اربعین در مهران در زمینه خدمت رسانی و پروژه‌های زیرساختی تلاش داشته‌اند، گفت: پروژه‌های اربعین استان ایلام به اتمام نرسیده و بلافاصله بعد از اربعین به مدیران دستگاه‌های اجرایی همچون راه و شهرسازی، راهداری و شرکت آب و فاضلاب و… ابلاغ شد تا امورات مربوطه در این حوزه را با جدیت دنبال کنند.

گفتنی است، در مجموع سفر ریاست جمهوری به استان ۱۰۰ مصوبه و ۲۵۲ طرح و پروژه برای استان ایلام ایجاد شد که در قالب یک ابلاغ برای سطح استان و یک ابلاغ مختص شهرستان محروم هلیلان در نظر گرفته شده است.

همچنین مصوبات ابلاغی سطح استان ۶۴ مصوبه با اعتبار دو هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان و یک هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان تسهیلات و مصوبات ابلاغی مختص شهرستان محروم هلیلان نیز ۳۶ مصوبه با اعتبار مصوب ۲۷۴ میلیارد تومان و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

جمع اعتبار مصوب سفر، چهار هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان و جمع اعتبار تخصیص یافته یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان معادل ۴۳ درصد است.

لازم به ذکر است از مجموع مصوبات سفر، ۲۳ مورد به اتمام رسیده، ۴۱ مصوبه فعال، ۱۱ مصوبه در دست پیگیری و ۲۵ مصوبه نیز مربوط به دو نهاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوبات سفر مربوط به هر دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا قبل از شروع دور دوم سفرهای استانی این مصوبات به سرانجام برسند.

 

انتهای پیام/خبرنگار: امیر صفری

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.