3

پلیس مردم را اصلی ترین مهره و سرمایه ارزشمند خود می داند

  • کد خبر : 13172
  • 13 مهر 1401 - 10:24
پلیس مردم را اصلی ترین مهره و سرمایه ارزشمند خود می داند

به گزارش حادثه ایلام;فراجا یکی از مهم‌ترین ستون برقراری نظم و امنیت در داخل تا منتهی الیه مرزهای کشور است و استوار ایستاده تا کسی به امنیت ایران زمین دست درازی نکند. نیروهایی که به صورت میدانی و عملیاتی در عرصه نظم و امنیت حضور داشته و در این مسیر شهداء و جانبازان بسیاری تقدیم […]

به گزارش حادثه ایلام;فراجا یکی از مهم‌ترین ستون برقراری نظم و امنیت در داخل تا منتهی الیه مرزهای کشور است و استوار ایستاده تا کسی به امنیت ایران زمین دست درازی نکند.

نیروهایی که به صورت میدانی و عملیاتی در عرصه نظم و امنیت حضور داشته و در این مسیر شهداء و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب کرده است.

این هفته به پاس قدردانی از زحمات سبزپوشان انتظامی و همچنین نمایش عملکرد یک ساله فراجا برگزار می شود تا نهایت اقتدار خود را در عین هوشمندی و رافت اسلامی و در مقابل جدیت در برابر مجرمان به منصه ظهور بگذارد.

این هفته که از سال ۸۵ برای نخستین بار شعار پلیس امین، جامعه ایمانی و امنیت پایدار در تیرماه و از سال ۷۸ با درخواست پلیس و تصویب فرمانده کل قوا زمان برگزاری به مهرماه موکول شد و سرانجام از سال ۷۸ روز ۱۳ مهرماه به عنوان روز نیروی انتظامی نامگذاری و هرساله ۱۳ الی ۱۸ مهرماه به عنوان هفته فراجا می باشد.

نخستین شعار هفته فراجا در سال ۸۵ با عنوان “پلیس امین، جامعه ایمانی و امنیت پایدار”، در سال ۸۶ با عنوان “افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی با تداوم معنویت رمضانی”، سال ۸۷ “هدف من، امنیت و آرامش توست”، ۸۸ “انضباط، امنیت و سرمایه اجتماعی”، ۸۹ “اعتماد شما پایه اقتدار ماست”، ۹۰ “سهم من در امنیت و آرامش”، ۹۱ “سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما”، ۹۲ “اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی”، ۹۳ “پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار”، ۹۴ “اقتدار پلیس، همدلی، هم‌زبانی، امنیت و آرامش”، ۹۵ “همه با هم برای امنیت و آرامش” ۹۶ “پلیس برای امنیت، امنیت برای همه”، ۹۷ “پلیس مقتدر، امین مردم”، ۹۸ “پلیس هوشمند؛ امین مردم”، ۹۹ “با هم برای امنیت و سلامت” و ۱۴۰۰ با شعار “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” نامگذاری شد.

براساس این روزشمار، هفته فراجا از ۱۳ مهر ماه آغاز و تا ۱۹ مهرماه ادامه دارد و ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ با شعار پلیس خادم مردم ، مردم حامی پلیس آغاز و تا ۱۹ مهر ماه ادامه دارد .

 

پلیس مردم را اصلی ترین مهره و سرمایه ارزشمند خود می داند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: هفته فراجا فرصتی برای افزایش اعتماد مردم به پلیس است.

سرهنگ فرزاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حادثه ایلام،در این باره گفت: پلیس مردم را اصلی ترین مهره و سرمایه ارزشمند خود می داند و بدون همیاری و کمک مردم پیشرفت ماموریت ها سخت خواهد شد .

وی اضافه کرد:ایجاد گفتمان پلیس در تراز جامعه اسلامی و تبیین آن در برنامه های هفته فراجا می تواند خادمان امنیت را به عنوان الگوی پلیس ولایی و مقتدر در سطح جهان به نمایش بگذارد.

تقدیم ۴۱شهید والا مقام فراجا در سال ۱۴۰۱

سرهنگ یاسمی گفت :فرماندهی انتظامی کشور ۴۱شهید والا مقام را در سال ۱۴۰۱تقدیم امنیت کرده است.

وی گفت:در طول ۶ ماهه ابتدای سال جاری پلیس در راستای تامین نظم و آسایش جامعه ۴۱ شهید را تقدیم نظام کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان ایلام با اشاره به جان فشانی ماموران پلیس درکشور،تصریح کرد:ماموران پلیس به عنوان مجاهدان فی سبیل الله و مدافعان امنیت داخلی کشور جان خود را به مخاطره می اندازند تا خدشه ای به امنیت وارد نشود.

 

پیش بینی بیش از ۱۰۰برنامه در هفته فراجا در ایلام

 

سرهنگ فرزاد یاسمی اظهار داشت:پیش بینی اجرای برنامه های متعدد فرهنگی،اجتماعی،ورزشی،علمی،فضاسازی محیطی ،خدمات مضاعف به مردم ،عملیاتی و ترافیکی شده است که در طول هفته فراجا در سطح استان اجرایی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام تصریح کرد:خلاقیت و نوآوری از دیگر برنامه هایی است که باید در تمامی برنامه های هفته فراجا با جدیت دنبال شود و از برنامه های غیر جذاب و کم مخاطب نیز پرهیز شود.

وی بیان کرد:حرکت به سوی پلیس جامعه محور ، مستلزم سیاست گذاری،تدوین راهبردها و اهدافی است که در سایه آن پلیس بتواند از ظرفیت ها و پشتیبانی های مردم استفاده کند.

سرهنگ یاسمی ادامه داد:باید تلاش کنیم طی این مناسبت ارزنده همه اقشار مردمی و مسولان ،سایر نهادها با اهداف پلیس در حوزه نظم و امنیت همراه شوند و همگان احساس کنند که خیلی از موضوعات ساری و جاری سطح جامعه بدون حضور و ورود پلیس امکان تحقق نخواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد:حال که هفته فراجا فرصتی برای افزایش اعتماد مردم به پلیس است و در چارچوب قانون با هر گونه هنجار شکنی برخورد می کند باید گفت یکی از مهمترین ستون برقراری نظم و امنیت در داخل تا منتهی الیه مرزهای کشور است و استوار ایستاده تا کسی به امنیت ایران زمین دست درازی نکند ، نیرویی که به صورت میدانی و عملیاتی در عرصه نظم حضور داشته و در این مسیر نیز استان ایلام ۴۱ شهید را درسال ۱۴۰۱تقدیم امنیت کرده است.

 

انتهای پیام/س

 

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.