2

کاهش ۱۴ متری ارتفاع آب سد ایلام به دلیل خشکسالی

  • کد خبر : 13107
  • 10 مهر 1401 - 15:29
کاهش ۱۴ متری ارتفاع آب سد ایلام به دلیل خشکسالی

به گزارش حادثه ایلام;علی پور احمد مدیر عامل آب منطقه ای استان ایلام از ادامه روند خشکسالی در پاییز امسال در استان خبر داد و گفت: هم اکنون به دلیل خشک سالی ارتفاع آب سد ایلام ۱۴ متر کاهش داشته است. وی افزود: تغییرات اقلیمی و جوی، خشکسالی ها و کمبود بارش یه عامل مهم […]

به گزارش حادثه ایلام;علی پور احمد مدیر عامل آب منطقه ای استان ایلام از ادامه روند خشکسالی در پاییز امسال در استان خبر داد و گفت: هم اکنون به دلیل خشک سالی ارتفاع آب سد ایلام ۱۴ متر کاهش داشته است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی و جوی، خشکسالی ها و کمبود بارش یه عامل مهم است که دست به دست هم داده تا این روزها کاهش حجم آب سد ایلام را به دنبال داشته است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان ایلام گفت: حجم ذخیره آب سد ایلام هر روز در حال کاهش است و طبق مدل های هواشناسی بارش پاییزه کمتر از حد نرمال خواهد بود.

پور احمد گفت: یکی از پتانسیل های موجود که در صورت اضطرار باید از آن استفاده کرد چاه های فضای سبز سطح شهر ایلام هستند که در این راستا باید ضمن کنترل وضعیت کمی و کیفی آن ها مقدمات لازم برای استفاده از این چاه ها فراهم شود.

وی با عنوان این که کمبود منابع آبی بر اثر کاهش نزولات جوی و تغییر اقلیم از جمله عواملی هستند که منابع آبی کشور و استان را تحت تاثیر قرار داده اند گفت: ضمن ضرورت مدیریت منابع آب به خصوص سد مخزنی ایلام، سناریو های مختلف تامین اضطراری آب بررسی و آمادگی لازم برای مقابله با بدترین نوع خشکسالی اتخاذ شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=13107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.