2

شروع فعالیت مرز تجاری مهران

  • کد خبر : 12875
  • 04 مهر 1401 - 11:30
شروع فعالیت مرز تجاری مهران

به گزارش حادثه ایلام; روح الله غلامی مدیرکل گمرکات ایلام اظهار داشت: با شروع فعالیت دوباره گمرک مهران حدود ۷ هزار تن کالا درقالب ۳۰۰ کامیون وارد مرز مهران شده است. وی افزود: با توجه به تعطیلی روز یکشنبه نیروهای گمرک درحال منطقه بندی محل تخلیه و ترخیص کالاها هستند تا از فردا (دوشنبه) خروج […]

به گزارش حادثه ایلام; روح الله غلامی مدیرکل گمرکات ایلام اظهار داشت: با شروع فعالیت دوباره گمرک مهران حدود ۷ هزار تن کالا درقالب ۳۰۰ کامیون وارد مرز مهران شده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی روز یکشنبه نیروهای گمرک درحال منطقه بندی محل تخلیه و ترخیص کالاها هستند تا از فردا (دوشنبه) خروج کامیون ها از مرز مهران به سمت عراق انجام شود.

مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: بعد از ۲۰ روز توقف برنامه های تجاری این گمرک، از دوم مهرماه فعالیت گمرک مهران از سر گرفته شده و این گذرگاه تجاری آماده پذیرش تجار و بازرگانان و کالاهای آنها است.

غلامی ادامه داد: نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۵۸۳ هزارتن کالا به ارزش ریالی ۷۳۴ میلیون دلار از مرز مهران صادر شد که این میزان کالا از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزی ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، در اربعین امسال افزون بر ۷۰ درصد معادل سه میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز مهران تردد کردند.

کوتاهی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهران را به اصلی و مهمترین گذرگاه زمینی کشور برای ورود به خاک عراق تبدیل کرده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=12875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.