3

هراس آمریکا از تغییر موضع اروپا به دلیل بحران انرژی

  • کد خبر : 12464
  • 22 شهریور 1401 - 10:51
هراس آمریکا از تغییر موضع اروپا به دلیل بحران انرژی

به گزارش حادثه ایلام; به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده آمریکا از این بیم دارد که اروپا تحت تأثیر بحران انرژی با شروع زمستان، موضع خود را نسبت به روسیه و اوکراین تغییر دهد. ‌شبکه آمریکایی سی ان ان می‌گوید مقامات آمریکایی از شکاف در اروپا می‌ترسند و آن را یک خطر واقعی می‌دانند،  زیرا شهروندان در اروپا می‌توانند علیه […]

به گزارش حادثه ایلام; به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده آمریکا از این بیم دارد که اروپا تحت تأثیر بحران انرژی با شروع زمستان، موضع خود را نسبت به روسیه و اوکراین تغییر دهد.

‌شبکه آمریکایی سی ان ان می‌گوید مقامات آمریکایی از شکاف در اروپا می‌ترسند و آن را یک خطر واقعی می‌دانند،  زیرا شهروندان در اروپا می‌توانند علیه استراتژی غرب برای انزوای اقتصادی روسیه شورش کنند.

سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، اولویت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، جلوگیری از ناآرامی‌های مردمی و بی ثباتی سیاسی در اروپا است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی از نزدیک راهپیمایی ضد دولتی در پراگ در اوایل سپتامبر را دنبال کردند و به نظارت بر اوضاع در قاره اروپا ادامه می‌دهند.

مقامات غربی اذعان دارند که خیلی‌ها منتظرند ببینند آب و هوا در زمستان چگونه است، زیرا اگر زمستان امسال سرد نباشد، ممکن است ذخایر گاز کافی باشد.

پس از اعتراضات مردم  به گرانی و تورم در انگلیس‌، طی هفته گذشته تاکنون ده‌ها هزار معترض به گرانی‌ها در پایتخت جمهوری چک و شهر لایپزیگ آلمان و وین اتریش علیه گرانی و کمبود سوخت تظاهرات کردند.

از  دو هفته پیش که صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله مهم نورداستریم ۱ به اروپا تا مدت نامعلومی متوقف شده است، بحران گازی در اروپا بسیار شدیدتر شده است؛ اگرچه روس‌ها به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از اوکراین ادامه می‌دهند اما میزان آن در مقایسه با حجم صادرات گاز روسیه قبل از بحران اوکراین بسیار کمتر است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=12464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.