1

امیرعبداللهیان:‌ در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ آمریکا هستیم

  • کد خبر : 12082
  • 10 شهریور 1401 - 18:38
امیرعبداللهیان:‌ در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ آمریکا هستیم

به گزارش حادثه ایلام;حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ «عبدالله بن زائد آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند. امیرعبداللهیان سیاست خارجی دولت سیزدهم در اولویت بخشیدن به روابط با همسایگان را مورد […]

به گزارش حادثه ایلام;حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ «عبدالله بن زائد آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان سیاست خارجی دولت سیزدهم در اولویت بخشیدن به روابط با همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

وی با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات رو به رشد دو کشور، حل و فصل برخی مشکلات کنسولی مربوط به ایرانیان در امارات از جمله مدارس ایرانی در آن کشور را خواستار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همتای اماراتی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حُسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اهمیت روابط کشورش با ایران، بر آمادگی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین برگزاری نشست‌های اقتصادی و کنسولی دو جانبه تأکید کرد.

وی همچنین سلام‌های گرم شیخ محمد بن زائد، رئیس دولت امارات را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کرد و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز سلام رئیس جمهور کشورمان برای شیخ محمد بن زائد رئیس امارات را ابلاغ کرد.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=12082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.