1

رئیس جمهور عراق خواستار خویشتنداری و ممانعت از تنش شد

  • کد خبر : 11969
  • 07 شهریور 1401 - 22:05
رئیس جمهور عراق خواستار خویشتنداری و ممانعت از تنش شد

به گزارش حادثه ایلام;«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در واکنش به یورش آشوبگران حامی جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری و دیگر نهادهای دولتی، تأکید کرد که به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی امری خطرناک است. در این بیانیه آمده است که شرایط دشوار کشور ایجاب می‌کند که همه به آرام‌سازی، خویشتنداری و ممانعت از تنش و […]

به گزارش حادثه ایلام;«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در واکنش به یورش آشوبگران حامی جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری و دیگر نهادهای دولتی، تأکید کرد که به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی امری خطرناک است.

در این بیانیه آمده است که شرایط دشوار کشور ایجاب می‌کند که همه به آرام‌سازی، خویشتنداری و ممانعت از تنش و عدم کشانده شدن اوضاع به سمت پیچ و خم‌های نامعلوم و خطرناک، پایبند باشند.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است که تظاهرات مسالمت‌آمیز و بیان دیدگاه با رعایت قوانین و حفظ امنیت عمومی حقی است که در قانون اساسی تضمین شده است.

صالح با اشاره به اینکه به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی امری خطرناک است و کشور و منافع شهروندان را در معرض خطرات بزرگی قرار می‌دهد از تظاهرات‌کنندگان خواست که از نهادهای رسمی خارج شده و به نیروهای امنیتی اجازه دهند تا به وظایف خود برای حفظ نظم و امنیت و اموال عمومی عمل کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که تحولات عراق و حوادث آن مسئولیت گروه‌های ملی را دوچندان کرده است و بایستی این گروه‌ها اختلافات را به نفع منافع والاتر و منافع کشور کنار گذاشته تا از خشونت‌ها و ریخته شدن خون عراقی‌ها جلوگیری و روند مسالمت‌آمیز، دموکراتیک و قانونی کشور حفظ شود.

انتهای پیام/S

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=11969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.