3

روح بلند آیت الله ناصری به ملکوت اعلی پیوست

  • کد خبر : 11862
  • 04 شهریور 1401 - 17:59

به گزارش حادثه ایلام;آیت‌الله ناصری استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست. آیت‌الله محمدعلی ناصری (۱۳۰۹ – ش) مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج) است که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی -فرهنگی تحت […]

به گزارش حادثه ایلام;آیت‌الله ناصری استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست.

آیت‌الله محمدعلی ناصری (۱۳۰۹ – ش) مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج) است که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی -فرهنگی تحت اشرافش بود؛ وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به سخنرانی و اشاعه محبت اهل بیت و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با امام زمان(عج) مشغول بود.

پدر این عالم برجسته، محمّدباقر ناصری دولت آبادی، از علمای معاصر اصفهان بود که در سال ۱۲۷۰ شمسی در دولت آباد اصفهان متولّد شده و در ۳۰ سالگی تحصیلات علوم دینی را در اصفهان آغاز کرد؛ او پس از تحصیل مقدمات، به امر مرحوم شیخ محمّدحسن عالم نجف‌آبادی به نجف اشرف مهاجرت و نزد اساتید عالی‌قدر آنجا کسب فیض کرد؛ آن‌گاه به اصفهان بازگشت و از محضر عالم ربّانی حاج آقا رحیم ارباب بهره گرفت؛ وی سرانجام در سال ۱۳۶۱ ش وفات یافته و در مزار امامزاده محمود دولت‌آباد مدفون شد.

شیخ محمد نیز راه پدر در تحصیل علوم حوزوی را در پیش گرفت؛ وی تحصیلات خود را ابتدا در دولت‌آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد؛ در ۱۴ سالگی با مهاجرت پدرش به نجف اشرف راهی نجف شد؛ بعد از ۳ سال، پس از برگشت پدر به ایران، او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت و به مدرسه صدر نجف راه یافت.

این عالم برجسته در دوران حضور خود در نجف، بخشی از علوم ادبی، دینی و فقهی را از نزد عالمانی همچون ملا عبدالله، مرحوم آیت‌الله مدرس افغانی، آیت‌الله مجتبی لنکرانی، سید ابوالقاسم خویی و امام خمینی(ره) فراگرفت.

وی علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری علوم معنوی نیز پرداخت و در دوران حیات خود با شخصیت‌های برجسته عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی و مولوی قندهاری، آشنایی و ارتباط داشت؛ هم چنین آیت‌الله ناصری در غالب سفرهای ماهیانه به قم محضر آیت‌الله بهجت می‌رسید؛ بطوریکه شیخ علی آقا بهجت درباره شخصیت این عالم دینی گفته است: هیچ کس مثل آقای ناصری با من نشست صمیمانه ندارند.

آیت الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارک جدی داشت که از جمله این اقدامات می‌توان به تلاش‌های وی برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد مثل مرکز درمانی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی آن، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد (ص) و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=11862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.