1

اصحاب رسانه و مطبوعات استان همواره یار و همراه مأموریت های انتظامی

  • کد خبر : 11500
  • 22 مرداد 1401 - 15:10
اصحاب رسانه و مطبوعات استان همواره یار و همراه مأموریت های انتظامی

به گزارش حادثه ایلام; سردار« دلاور القاصی مهر» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، یادآور شد: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و رسانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و .. تاثیرگذار هستند. وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین زیرساخت های […]

به گزارش حادثه ایلام; سردار« دلاور القاصی مهر» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، یادآور شد: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و رسانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و .. تاثیرگذار هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین زیرساخت های مولفه های فرهنگی و سیاسی و … امنیت است اصحاب رسانه و مطبوعات در ایجاد این امنیت و تحقق این مولفه ها نقش مهمی دارند و علاوه بر تحقق این مولفه در زمینه حفظ اطلاعات نیز موثر هستند.

وی تصریح کرد: یکی از قشرها و صنف هایی که ارتباط تنگاتنگی با انتظامی دارند و زبان گویایی مردم هستند به واسطه اطلاع رسانی شفاف و دقیقی که دارند، رسانه ها و مطبوعات هستند،

وی گفت: پلیس برقرار کننده نظم و امنیت است و یکی از نهادهایی است که می توانند در بالا بردن احساس امنیت در بین مردم کمک کنند، اصحاب رسانه و مطبوعات هستند.

سردار القاصی مهر ابراز کرد: در استان ایلام این همکاری و تعامل را به خوبی مشاهده می کنیم و به واسطه این همکاری های استان ایلام از جایگاه ۱۶ به جایگاه ۳۳ ارتقا یافته و این استان جزو امن ترین استان های کشور است، اما لازم است که رسانه ها از رفتارهای جناحی و سیاسی به دور باشند و باید رفتاری داشته باشند از روی صداقت و دلسوزی بوده که اعتماد مردم را جلب کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: فرماندهی انتظامی کل کشور در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۳ نفر شهید و امسال تا کنون ۳۱ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی در راستای برقراری نظم و امنیت کرده است، افزود: احساس امنیت از خود امنیت اهمیت بیشتری دارد که می تواند در جهت نظم و امنیت کمک کند و جایی که احساس امنیت باشد باعث رشد و شکوفایی و سلامتی جامعه می شود.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه استان در رسالت کمک به ایجاد احساس امنیت به خوبی تلاش می کنند و پای کار هستند و در موضوعات پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی دارند و همچنین در زمینه اطلاع رسانی تعامل بسیار خوبی به ویژه در حوزه اطلاع رسانی کلاهبرداری ها و جرایم مالی دارند و این امر موجب آگاهی اقشار مختلف مردم در راستای مقابله و پیشگیری از جرایم می شوند.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه اصحاب رسانه ها چشمان بینای مسئولان هستند، تصریح کرد: استان ایلام در سال ۱۴۰۰ در بحث سرقت و جرایم رتبه ۳۳ کشور را کسب کرده است و این در حالی است که استان ایلام در سال ۹۹ در این زمینه جایگاه ۱۶ کشور را دارا بوده است که رسانه ها و مردم ولایتمدار و شهید پرور استان ایلام که از فرهنگ غنی برخوردار هستند در این زمینه بسیار نقش آفرین بوده و البته استان ایلام می تواند در سایر عرصه ها با توجه به فرهنگ غنی بالایی که دارد نیز به خوبی بدرخشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام در حوزه نزاع های فردی در رتبه ۲۹ و در زمینه نزاع های جمعی در رتبه ۳۰ قرار دارد، یادآور شد: از لحاظ میزان کاهش وقوع جرم در سطح کشور استان ایلام با ۱۰ درصد کاهش، تنها استانی بوده که کاهش میزان وقوع جرم داشته و از این نظر مقام اول کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۶۱۸ سرقت به وقوع پیوسته است اما در استان ایلام ۳۶۹ فقره است که نسبت به نرم کشوری بسیار پایین است، تصریح کرد: ۹۷/۸ درصد تصادفات در استان مربوط به تصادفات جاده ای برون شهری است و ۴۵ نفر فوتی از ابتدای سال جاری تا کنون داشته ایم .

سردار القاصی مهر با بیان اینکه استاندار ایلام خوشبختانه در راستای رفع نقاط حادثه خیز در سطح جاده های استان به خوبی پای کار بوده اند، افزود: امید است که با این اقدامات و فعالیت هایی که در حوزه های جاده های استان انجام می شود سال دیگر شاهد این باشیم در حوزه کاهش میزان تصادفات استان ایلام رتبه های برتر کشوری را کسب کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو از استان ایلام تردد داشته باشند، گفت: ما خادم زوار اربعین حسینی هستیم اما لازم است که با توجه به میزان ترددها در ایام اربعین حسینی با کمک رسانه ها و مردم و زوار و فرهنگسازی، زمینه تردد سالم و امن زوار را در سطح جاده های استان فراهم کنیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ صورت گرفته است که ۳۷ هزار تماس عملیاتی بوده است، ابراز کرد: ۷۰ هزار تماس نیز از نوع مشاوره بوده است که همکاران ما راهنمایی ها و ارشادات لازم را انجام داده اند و ۳ هزار تماس نیز غیر قابل رسیدگی بودهاست

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=11500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.