1
خانه دسته‌بندی نشده

۵ فروند بالگرد اورژانس طی اربعین در ایلام مستقر می شود

  • کد خبر : 11223
  • 12 مرداد 1401 - 21:44
۵ فروند بالگرد اورژانس طی اربعین در ایلام مستقر می شود

به گزارش حادثه ایلام; سعید هژبری در دیدار با رئیس و مدیران اورژانس کشور با عنوان این مطلب که ازدحام جمعیت، گرمای هوا، زیرساخت‌های ضعیف کشور عراق و خطر بروز برخی بیماری‌ها از مهمترین چالش‌های حوزه بهداشت و درمان در مدیریت اربعین هستند، اظهار داشت: مدیریت کنگره عظیم اربعین نیازمند اهتمام ویژه مسئولان ملی است. […]

به گزارش حادثه ایلام; سعید هژبری در دیدار با رئیس و مدیران اورژانس کشور با عنوان این مطلب که ازدحام جمعیت، گرمای هوا، زیرساخت‌های ضعیف کشور عراق و خطر بروز برخی بیماری‌ها از مهمترین چالش‌های حوزه بهداشت و درمان در مدیریت اربعین هستند، اظهار داشت: مدیریت کنگره عظیم اربعین نیازمند اهتمام ویژه مسئولان ملی است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، تلاش در راستای پیشگیری از بروز مشکل در مسیر تردد زوار عتبات عالیات را وظیفه‌ی فردی، شرعی و رسالت ملی همه‌ی مسئولان استانی وملی دانست و تاکید کرد: تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای ملی باید با حداکثر امکانات در استان مستقر شوند تا خللی در امر برگزاری اربعین رخ ندهد.

 

هژبری، با بیان به اینکه قطعا بخش زیادی از جمعیت زوار را افراد سالمند و بیمارِ نیازمند دریافت خدمات درمانی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: جانمایی پایگاه‌های اورژانس باید به گونه‌ای باشد که کادر درمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بین جمعیت حضور پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: به فاصله هر پنج کیلومتر، باید نیروهای اورژانس در مسیرهای منتهی به مهران مستقر شوند تا دسترسی آنها به زوار اربعین در سریع‌ترین زمان ممکن مهیا باشد.

 

معاون استاندار ایلام، ازدحام جمعیت، گرمای هوا وترافیک مسیرها در ایام اربعین را از دلایل نیاز به برقراری اورژانس هوایی عنوان کرد و افزود: انتظار داریم وزارت بهداشت با تخصیص اعتبارات لازم، بیمارستان رازی را پیش از اربعین بطور کامل تجهیز و امکانات مورد نیاز این حوزه را در استان مستقر کند.

 

وی، مسیر اربعین را نیازمند تخت کافی برای بیماران، تونل سرد برای احیای افراد گرمازده و سالن دارای سرمایش کافی برای آرام‌سازی بیماران دانست و گفت: تمام اقدامات درمانی باید زیر نظر کمیته درمان فعالیت کنند تا انرژی آنها هدر نرود.

 

هژبری در پایان خواستار تدوین سند جامع حوزه بهداشت و درمان شد و خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز ناهماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، وزارت بهداشت باید تمام وظایف و نیازمندی‌های خود را در قالب «سند» تدوین و ارائه کند تا برنامه‌های این حوزه متناسب با برنامه سایر حوزه های اربعین اجرایی شوند.

 

میعادفر، رئیس اورژانس کشور نیز در این دیدار از افزایش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس در ایام اربعین خبر داد و گفت: ۲ فروند هواپیما و ۵ فروند هلیکوپتر در ایام اربعین در اورژانس هوایی ایلام مستقر می‌شوند تا برای خدمت به زوار اربعین مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=11223
مشاهده مشخصات مجوز در رسانه جامع رسانه های کشور

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.