2

تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی‌ها اکیدا ممنوع است/لزوم برخورد قاطع با متخلفان

  • کد خبر : 10269
  • 31 خرداد 1401 - 22:29
تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی‌ها اکیدا ممنوع است/لزوم برخورد قاطع با متخلفان

به گزارش حادثه ایلام;حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه استفاده از سلاح در مراسمات عروسی و عزا به یک معضلی جدی تبدیل شده است.   وی با اشاره به اینکه تیراندازی دارای شرایط و اصول خاصی می باشد بیان کرد: تیراندازی و […]

به گزارش حادثه ایلام;حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه استفاده از سلاح در مراسمات عروسی و عزا به یک معضلی جدی تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تیراندازی دارای شرایط و اصول خاصی می باشد بیان کرد: تیراندازی و اسلحه به دست گرفتن افراد نابالغ در مراسمات می تواند به یک فاجعه تبدیل شود.

 

امام جمعه دهلران گفت: متاسفانه در روزهای اخیر بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی در یکی از روستاهای تابعه شهرستان دهلران یک نفر کشته شد.

 

وی بیان کرد: با اسلحه تیراندازی کردن چه معنایی دارد؟ این اسلحه خساراتی وارد می کند و هیچ خیر و سودی برای داماد و عروس ندارد! این تیراندازی ها آسیب می رساند! ناهنجاری به وجود می آورد.

 

موسوی با اشاره به جلسات مکرر، روستا به روستا،طایفه به طایفه ،مسجد به مسجد شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران با مردم گفت: در این جلسات تاکید کردیم در تشییع جنازه و عروسی‌ها تیراندازی اکیدا ممنوع و حرام است.

 

وی افزود: عاقبت و سرانجام این رسم غلط به ریختن خون افراد بی گناه ختم می شود و چنین رسمی محکوم به توقف است.

 

امام جمعه شهرستان دهلران با اشاره به اقدامات شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران در نه به تیراندازی در مراسمات بیان کرد: فرهنگ سازی لغو پذیرایی شام و ناهار در مراسمات عزا یکی از مهم ترین اقدامات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوده است.

 

وی با بیان اینکه تیراندازی در مراسم عروسی و تشییع جنازه مردود است اظهار داشت: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی به حرمت این خون ریخته شده با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد کنند.

 

موسوی در پایان با اشاره به استمرار برگزاری همایش های هم اندیشی در جهت توقف رسم تیراندازی در مراسم گفت: با همفکری سادات ومنتفذین،شیوخ ،بزرگان عشایر، مسئولان قضایی،دستگاه های نظامی و امنیتی و رسانه ها در خصوص فرهنگ سازی خودداری از به کارگیری سلاح و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی در جهت ایجاد فضای امن اجتماعی و پیشگیری از حوادث تلخ برای نفی این رسم غلط تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=10269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.