2

ایجاد ۱۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایلام طی سال جاری

  • کد خبر : 10190
  • 28 خرداد 1401 - 21:28
ایجاد ۱۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایلام طی سال جاری

به گزارش حادثه ایلام; حسن بهرام نیا ظهر شنبه در نشست شورای اشتغال استان با اشاره به عملکرد خوب استان از نظر تحقق ۲۹ درصدی اشتغال در مقایسه با سایر استان‌های کشور در سه ماهه نخست سال گفت: ایلام با ۶ هزار ۷۷۱ تعهد اشتغال، و تحقق یک هزار و ۹۷۸ شغل رتبه نخست کشور […]

به گزارش حادثه ایلام; حسن بهرام نیا ظهر شنبه در نشست شورای اشتغال استان با اشاره به عملکرد خوب استان از نظر تحقق ۲۹ درصدی اشتغال در مقایسه با سایر استان‌های کشور در سه ماهه نخست سال گفت: ایلام با ۶ هزار ۷۷۱ تعهد اشتغال، و تحقق یک هزار و ۹۷۸ شغل رتبه نخست کشور را در سامانه رصد به خود اختصاص داده است.

 

وی در ادامه گفت: در این راستا لازم است تمامی فرمانداران در جلسه آتی شورای اشتغال استان ۲۰ درصد اشتغال ایجاد شده در هر شهرستان‌ها را برای راستی آزمایی به صورت راندوم رصد و گزارش آن را به استان ارائه دهند.

 

استاندار ایلام در ادامه خواستار فعالیت بیشتر و اهتمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برای رسیدن به رقم اشتغال تعیین شده استان شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید تلاش کنند که علاوه بر ثبت تعهد اشتغال ایجاد شده، از آن نیز پیشی بگیرند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرصت‌های اشتغال شهرستان مهران گفت: به دلیل فرصت‌های بالای اشتغال در مهران تعهد اشتغال این شهرستان از ۸۷۰ نفر باید افزایش یابد.

 

بهرام نیا در ادامه میانگین بازدهی عملکرد مدیران استانی خوب و رضایت بخش عنوان کرد و افزود: همه فرمانداران به عنوان رئیس کارگروه اشتغال شهرستان‌ها و مدیر اداره کار شهرستان به عنوان دبیر برای تحقق رقم اشتغال باید اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ در استان گفت: در این زمینه برای ایجاد اشتغال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۳۵۰ میلیارد تومان، بنیاد علوی ۱۲۰، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲۰، ستاد کل نیروهای مسلح ۱۳۰، کمیته امداد و بهزیستی و صندوق شکوفایی ۱۳۱ و بسیج سازندگی ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

استاندار ایلام با اشاره به عدم موفقیت برخی کارآفرینان گفت: عدم مشاوره دقیق و منطقی دلیل اصلی ناموفق بودن عمده کارآفرینان و صنعت گران است که باید این رویه غلط اصلاح گردد.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه ۲۶۳ شرکت خصوصی حوزه انرژی در استان فعال هستند گفت: لازمه ادامه فعالیت آنان گشایش حساب در استان بود که حدود ۷۰ شرکت تاکنون افتتاح حساب کردند.

 

وی تصریح نمود: ۸۰ درصد نیروهای پیمانکاری شرکت‌های حوزه انرژی استان باید بومی باشد.

 

استاندار ایلام در بخش پایانی صحبت‌های خود شرط احداث درمانگاه در هر شهرستان را طبق قانون ۴۸ هزار بیمه گر عنوان کرد و گفت: افرادی که در استان کار می‌کند باید لیست کارکرد آنان در تامین اجتماعی استان پرداخت شود.

 

وی افزود: مهم‌ترین شروط احداث درمانگاه در هر شهرستان ۴۸ هزار بیمه گر است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=10190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.