5

پلیس بدون برخورداری از سرمایه اجتماعی و ظرفیت رسانه ها قادر به پیشگیری و مقابله با انحرافات نیست / رسانه ها ظرفیت موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

  • کد خبر : 10015
  • 21 خرداد 1401 - 11:57
پلیس بدون برخورداری از سرمایه اجتماعی و ظرفیت رسانه ها قادر به پیشگیری و مقابله با انحرافات نیست / رسانه ها ظرفیت موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

  به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ” فرزاد یاسمی “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حادثه ایلام اظهار داشت:رسالت رسانه ها ارتقاء سطح دانش افراد نسبت به زندگی شهروندی و آموزش عام و همگانی در جهت قانون پذیری و اجتماعی کردن و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان با رویکرد پیشگیری عمومی است .   وی […]

 

به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ” فرزاد یاسمی “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حادثه ایلام اظهار داشت:رسالت رسانه ها ارتقاء سطح دانش افراد نسبت به زندگی شهروندی و آموزش عام و همگانی در جهت قانون پذیری و اجتماعی کردن و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان با رویکرد پیشگیری عمومی است .

 

وی افزود :رسانه های گروهی نه تنها درشکل دادن تعاریف از ناهنجاری های اجتماعی وکنترل کردن جرایم تاثیر دارند بلکه در عین حال در مورد ایجاد تغییرات قانونی لازم و نیز اجباری کردن دوباره برخی از شیوه های حفظ نظم نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام تصریح کرد :ما پتانسیل و استعداد های خوبی در بدنه نیروی انتظامی داریم که هر یک می توانند چندین کانون را در حوزه اجتماعی، جرایم و آسیب های اجتماعی تحت پوشش داشته باشند به شرط آنکه بستر آن فراهم شود .

 

وی خاطرنشان کرد:رسانه ها با آموزش و انعکاس به موقع اخبار و تقویت اعتماد عمومی می توانند انسجام اجتماعی را ارتقاء دهند که در این صورت شاهد کاهش جرایم و تحقق امنیت اجتماعی خواهیم بود .

 

سرهنگ یاسمی تصریح کرد :پلیس یقین دارد که بدون برخورداری از سرمایه اجتماعی و ظرفیت رسانه ها به تنهایی، قادر به پیشگیری از وقوع کجروی‌ها و مقابله و مبارزه با انحرافات و جرائم متنوع و متعدد اجتماعی نیست از همین روی، به سهم خود می‌کوشد تا سرمایه اجتماعی جامعه تقویت گردد و مشارکت و همراهی همگان در مسائل اجتماعی مضاعف شود.

 

وی با اشاره به اینکه این رسانه ها هستند که در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی می توانند مسؤلان را یاری کنند،گفت:رویکرد رسانه محور یقینا در زمینه آگاهی سازی و تولید فکر در مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی می توانند نتایج مثبت و ارزنده ای که همان کاهش جرایم است به وجود بیاورد .

 

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=10015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.