1

دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در دهلران

  • کد خبر : 9749
  • 07 خرداد 1401 - 22:24
دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در دهلران

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ “حسین نجفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وصول پرونده های متعدد و شکایت شهروندان دهلرانی که قصد فروش کالای خود در وب سایت های درج آگهی داشتند و از آنها با روش ارائه رسید جعلی کلاهبرداری مالی شده بود، […]

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ “حسین نجفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وصول پرونده های متعدد و شکایت شهروندان دهلرانی که قصد فروش کالای خود در وب سایت های درج آگهی داشتند و از آنها با روش ارائه رسید جعلی کلاهبرداری مالی شده بود، رسیدگی این موضوع در دستور پلیس فتا شهرستان دهلران قرار گرفت.

 

وی افزود: مالباختگان، عمدتاُ صاحبان مشاغل و فروشگاه های سطح شهر درفضای حقیقی و سایبر بودند که کالای خود را در وب سایت های درج آگهی برای فروش می گذاشتند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام یادآور شد: شاکیان در تحقیقات اولیه عنوان داشتندکه فردی به بهانه خرید کالای آگهی شده به آنها مراجعه و درهنگام پرداخت وجه با استفاده از نرم افزار های رسید ساز جعلی اقدام به ارائه رسید های جعلی انتقال وجه اینترنتی کرده است.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان دهلران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کنند.

 

وی افزود: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد جهت ناشناس ماندن از سیم کارت هایی با هویت جعلی و تاکسی های اینترنتی استفاده می کرده است .

 

سرهنگ نجفی با بیان اینکه ارزش ریالی مبالغ کلاهبردار شده در حدود یک میلیارد ریال می باشد ، گفت: مبالغ مذکور پس از کسب مجوز قضائی، به حساب مالباختگان عودت شد .

 

سرهنگ نجفی به شهروندان اعلام کرد: چنانچه اشخاص دیگری با روش ذکر شده شده مورد کلاهبرداری واقع شده اند جهت پیگیری پرونده به پلیس فتا شهرستان دهلران مراجعه کنند .

 

وی گفت: به شهروندان توصیه می شود سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند و با دریافت پیامک بانکی تراکنش های حساب بانکی را بررسی و قبل از تحویل کالا از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی ایلام تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=9749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.