2

بررسی علت وقوع تصادفات متعدد در محدوده مهدی آباد

  • کد خبر : 9669
  • 04 خرداد 1401 - 13:08
بررسی علت وقوع تصادفات متعدد در محدوده مهدی آباد

سعد حمیدی کیا مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:   ✍ انسان،راه و وسیله نقلیه از ارکان اصلی در تصادفات هستند که بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند.   عامل انسانی بالغ بر ۸۵ درصد در تصادفات نقش دارد.   همچنین جاده نیز سهم قابل توجهی از تصادفات را شامل می شود.   در […]

سعد حمیدی کیا مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:

 

✍ انسان،راه و وسیله نقلیه از ارکان اصلی در تصادفات هستند که بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند.

 

عامل انسانی بالغ بر ۸۵ درصد در تصادفات نقش دارد.

 

همچنین جاده نیز سهم قابل توجهی از تصادفات را شامل می شود.

 

در موضوع عامل انسانی؛ عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتکاب تخلفات حادثه ساز که بعضاً نمره منفی، توقیف خودرو، جرائم راهنمایی و رانندگی، توقیف ساعتی، محرومیت رانندگی توسط مراجع قضایی، مستی در حین رانندگی، استفاده از مواد روانگردان از جمله اقدامات بازدارنده که توسط پلیس اعمال می گردد.

 

هرچند که فرهنگ سازی و آموزش در اولویت می باشد اما رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بایستی در اولویت کاربران ترافیکی (راننده، سرنشین،راکبین موتور سیکلت، عابران پیاده) قرار گیرد.

 

جاده و نقش نواقصات جاده‌ای از جمله نقاط پرتصادف، نقاط حادثه خیز و پیچ های تند با قوس های عمودی و افقی نقش بسزایی در تصادفات دارد.

 

۳۰ کیلومتری شهر ها که بیشترین تصادفات را به خود اختصاص می دهد از جمله محدوده مهدی آباد ایلام که طی چند سال اخیر قربانیان زیادی در این محدوده داشته‌ایم.

 

ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی:

 

به دنبال ارتکاب هرگونه تخلف حوادث ناگواری بایستی پیش بینی گردد، در محدوده مهدی آباد به علت محدودیت میدان دید، پیچ‌های خطرناک، نقاط حادثه‌خیز متاسفانه باعث تصادفات ناگوار میگردد.

 

نتیجه گیری:با توجه به اینکه محور ایلام – مهران محور تردد به سمت مرز بین‌المللی مهران می باشد و همچنین در حال حاضر توسط پیمانکاران در حال انجام عملیات عمرانی می باشد از مسئولین امر انتظار هست اهتمام جدی نسبت به تکمیل چهار خطه کردن این محور داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=9669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.