1

‍ دستگیری کلاهبردار ارسال کننده پیامک جعلی سامانه ثنا در ایلام

  • کد خبر : 9260
  • 17 اردیبهشت 1401 - 21:32
‍  دستگیری کلاهبردار ارسال کننده پیامک جعلی سامانه ثنا در ایلام

به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ “حسین نجفی ” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعات متعدد شهروندان به پلیس فتا استان و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار […]

به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ “حسین نجفی ” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعات متعدد شهروندان به پلیس فتا استان و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد : با بررسی‌های فنی و اظهارات شکات پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انجام فنی و اقدامات پلیسی کارشناسان پلیس فتا استان متهم در یکی از استان های مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و به استان دلالت داده شد.

 

سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: متهم که ابتدا منکر جرم می شد در مواجهه با مستندات پلیس به انجام ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال کلاهبرداری از همشهریان اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

جانشین انتظامی استان در پایان با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه پیامک‌های تحت عنوان رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی هرگز با سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود از آنان خواست تا در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=9260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.