2

گسترش مناسبات بین ایلام و دیاله عراق در دیدار استانداران دو استان

  • کد خبر : 8755
  • 13 فروردین 1401 - 0:37
گسترش مناسبات بین ایلام و دیاله عراق در دیدار استانداران دو استان

به گزارش حادثه ایلام; استاندار ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز جمعه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در سفر به کشور عراق به دیدار مثنی علی مهدی استاندار دیاله رفت و ضمن تشکر از حسن همکاری مسئولان دو کشور ایران و عراق برای فراهم کردن دو دیدار رفت و برگشت استانداران در بازه زمانی بسیار کوتاه […]

به گزارش حادثه ایلام; استاندار ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز جمعه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در سفر به کشور عراق به دیدار مثنی علی مهدی استاندار دیاله رفت و ضمن تشکر از حسن همکاری مسئولان دو کشور ایران و عراق برای فراهم کردن دو دیدار رفت و برگشت استانداران در بازه زمانی بسیار کوتاه با عنوان این مطلب که عزم و اراده ایران برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بسیار جدی است، اظهار داشت: در این راستا خواستار ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز هلاله شمالی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی بین دو استان ایلام و دیاله هستیم.

 

وی در ادامه گفت: پس از بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و ایجاد شهرک صنعتی با توافق طرفین می توانیم در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه صادرات بین دو استان باشیم.

 

وی افزود: در این راستا پس از دیدار در مرز هلاله شمالی و امضا تفاهم نامه اولیه، محل بازارچه هلاله شمالی مشخص شده است.

 

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت استان برای افزایش مناسبات بین دو استان و کشور اظهار داشت: در راستای ایجاد زیرساخت‌های بازارچه هلاله شمالی نیازمند مساعدت برای استقرار ماشین آلات راهسازی در منطقه هستیم.

 

وی از آمادگی کامل برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز دو استان خبر داد و گفت: در صورت موافقت طرفین شهرک صنعتی در مرز هلاله شمالی احداث می شود و حتی به صورت فصلی این امکان بین دو استان دیاله عراق و ایلام محیا است.

 

وی اضافه کرد: انشاءالله با ایجاد این بازارچه شاهد رونق تجاری بین دو کشور هستیم و در این زمینه می توان شاهد کالاهایی نظیر کاشی، سرامیک، ظروف شیشه ای، محصولات پلاستیکی، سنگ آهن، سیمان و … به استان دیاله عراق شد.

 

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: با توجه به نیازمندهای استان ایلام در هر بخش و حوزه نیز می توانیم اقلام و کالاهای مورد نیاز استان و کشور را نیز وارد کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدار انجام شده بین دو استاندار گفت: آمادگی داریم تمامی تصمیماتی که امروز مصوب می شود را با قید فوریت در دستور کار قرار دهیم و از هفته آینده اولین محموله صادراتی را نیز به استان دیاله ارسال نمائیم.

 

بر اساس این گزارش دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح روز جمعه با اتفاق تعدادی از مسوولان استانی به دعوت مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق از طریق مرز خسروی وارد استان دیاله عراق شد.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=8755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.