1

ناکام ماندن کلاهبردار تلفنی با هوشمندی پلیس فتا آبدانان

  • کد خبر : 8585
  • 29 اسفند 1400 - 10:09
ناکام ماندن کلاهبردار تلفنی با هوشمندی پلیس فتا آبدانان

به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ “مختار باویر” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه ۲ شهروند به  پلیس فتا آبدانان  مبنی بر اینکه فردی ناشناس با آنها تماس گرفته و اعلام داشته که برنده خوش شانس خودرو ۲۰۶ شده اند و پس از اغفال و کشاند انها به نزد دستگاه عابر بانک بصورت  ماهرانه‌ای  […]

به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ “مختار باویر” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه ۲ شهروند به  پلیس فتا آبدانان  مبنی بر اینکه فردی ناشناس با آنها تماس گرفته و اعلام داشته که برنده خوش شانس خودرو ۲۰۶ شده اند و پس از اغفال و کشاند انها به نزد دستگاه عابر بانک بصورت  ماهرانه‌ای  جمعا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب مالباختگان  برداشت کرده است.

 

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع  طی هماهنگی با دادستان شهرستان و اخذ دستورات قضایی لازم، پرونده بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان آبدانان قرار گرفت.

 

سرهنگ باویر افزود: با بکارگیری شگردهای فنی و  تخصصی،  و ردگیری مبالغ  برداشت شده  در همان ساعات اولیه مشخص شد فرد کلاهبردار با وجوه شکات قصد خرید سکه طلا و جواهرات در شهر تهران داشته است که با اقدام به موقع پلیس فتا  فرد کلاهبردار ناکام مانده و وجهه مالباخته در حساب متهم مسدود گردید.

 

این مقام مسئول گفت: در نهایت طی هماهنگی صورت گرفته با مقام قضایی وجوه شکات بحساب آنان عودت یافته و پرونده جهت سیر مراحل قضایی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

سرهنگ باویردر ادامه به شهروندان توصیه کرد: مراقب باشند کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه و یا دریافت جایزه، از شما می‌خواهند برای دریافت جایزه به نزدیکترین دستگاه عابر بانک مراجعه نمایید و با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت اعتباری شمار را دریافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب شما می‌نمایند.

 

این مقام انتظامی  خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش‌های مردمی به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا با شماره  ۰۸۴۳۳۶۲۴۳۱۶و ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=8585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.