1

عامل وسیله نقلیه

  • کد خبر : 8326
  • 02 اسفند 1400 - 18:17
عامل وسیله نقلیه

به گزارش حادثه ایلام; آگاهی درباره وسیله نقلیه بسیار مهم است زیرا راه ها بر اساس وسایل نقلیه طراحی می شوند.   راه میبایست به گونه ای طراحی شود که نیاز وسایل نقلیه موجود و آنچه قابل پیش بینی در آینده است را مرتفع سازد.   سه جنبه اصلی برای کنترل مناسب بودن وسیله نقلیه […]

به گزارش حادثه ایلام; آگاهی درباره وسیله نقلیه بسیار مهم است زیرا راه ها بر اساس وسایل نقلیه طراحی می شوند.

 

راه میبایست به گونه ای طراحی شود که نیاز وسایل نقلیه موجود و آنچه قابل پیش بینی در آینده است را مرتفع سازد.

 

سه جنبه اصلی برای کنترل مناسب بودن وسیله نقلیه در استفاده از شبکه جاده‌ای وجود دارد:

 

۱- استاندارد طراحی، ساخت و سطح تجهیزات وسیله نقلیه ۲- مناسب بودن وسیله نقلیه برای زمان استفاده در شبکه جاده ای ۳- فرآیند شماره گذاری که امکان دسترسی به شبکه را برای وسایل نقلیه و همچنین مدیریت صحیح وسیله نقلیه در طول استفاده از آن فراهم آورد.

 

همه این جنبه های وسیله نقلیه باید به منظور تضمین سطوح کنترل ترافیک،ایمنی راه، کارایی حمل و نقل جاده‌ای، حمایت از مصرف کننده و حتی حفاظت زیست محیطی تشریح شوند.

 

مناسب بودن، سلامت مداوم وسیله نقلیه و همینطور شماره‌گذاری وسیله نقلیه و روش استفاده از آن در جاده بر عهده مالک وسیله نقلیه است.

 

وسایل نقلیه با خصوصیات مختلف هندسی راه‌ها مانند عرض خط، تعریف خطوط در قوس ها، شعاع های حداقل و برخی استانداردها برای ابعاد وسیله نقلیه توصیه شده است.

 

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده وسایل نقلیه به گروههای موتوری دوچرخ، موتوری سه چرخ، خودروهای شخصی، انواع کامیون ها، کامیون چند محوره، ترکیب تریلی و کانتینر و اتوبوس تقسیم می شوند.

 

پس نتیجه می گیریم ابعاد وسیله نقلیه،وزن وسیله نقلیه، مسیر و شعاع گردشی، ارتفاع میدان دید،خصوصیات شتاب، عملکرد ترمز و مناسب بودن وسیله نقلیه از جمله مواردی است که خودروسازان در طراحی خودروها بر اساس شرایط راه مدنظر قرار دهند در غیر این صورت هرگونه نا ایمن بودن خودرو،عدم تجهیزات مناسب از جمله نقص فنی خودرو، عمل نکردن ایربگ و… متوجه خودروسازان می باشد.

 

خبرنگار:سعد حمیدی کیا

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=8326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.