1
رئیس پلیس راه استان ایلام:

‍ مه گرفتگی و کاهش شعاع دید رانندگان در گردنه های کوهستانی ایلام

  • کد خبر : 7882
  • 21 دی 1400 - 15:57
‍ مه گرفتگی و کاهش شعاع دید رانندگان در گردنه های کوهستانی ایلام
رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: در حال حاضر، از ساعات بامداد امروز ، شاهد مه گرفتگی درگردنه کبیر کوه در محورآبدانان –دره شهر و محور ایلام-سرابله هستیم.

به گزارش حادثه ایلام; سرهنگ “ابوالفضل کهزادی” در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: هم اکنون در اکثر محورهای کوهستانی استان شاهد بارش نزولات آسمانی و مه گرفتگی در محور ها هستیم.رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران و همچنین مه گرفتگی ، میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

وی افزود: لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن،چراغ مه شکن، بخاری و … که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص گردد.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: در حال حاضر، از ساعات بامداد امروز ، شاهد مه گرفتگی درگردنه کبیر کوه در محورآبدانان –دره شهر و محور ایلام-سرابله هستیم و در این مسیر ها به دلیل مه گرفتگی ، شعاع دید برای رانندگی به حداقل رسیده است که توصیه می شود در صورت امکان از تردد های غیر ضرور در این محورها خودداری شود.

وی گفت: با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است و رانندگان بایستی به‌ صورت ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

سرهنگ کهزادی گفت: در زمان بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=7882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.