4
اختصاصی

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ایلام برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7291
  • 09 آبان 1400 - 11:45
سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ایلام برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ایلام خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;عمران خودآموز در جریان بازدید از انجمن هنر‌های نمایشی استان و پیگیری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ایلام برگزار می‌شودروند ساماندهی وضعیت این انجمن با اشاره به جشنواره‌ها و همایش‌هایی که در آبان‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: با حمایت کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام، همایش تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت در آبان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا یک دوره تعطیلی در جشنواره تئاتر استان ایلام پیش آمد، افزود: امسال سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام نکوداشت استاد «علی باسره» در راستای ارتقای جایگاه و اهمیت هنر نمایش در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان و بالا بردن سطح کیفی آثار نمایشی استان، با توجه به تعطیلی مکرر اجرا‌های عمومی و به تبع آن عدم رغبت برای تولید اثر این جشنواره برگزار می‌شود.

خودآموز خاطر نشان کرد: در ماه جاری همایش تئاتر خیابانی روستا از سوی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنر‌های نمایشی –شعبه ایلام در روستا‌های استان برگزار می‌شود.

وی یکی از موضوعات آثار نمایشی را اعتیاد و امید به پاکیزگی آن برشمرد و گفت: امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کارآفرینی و اشتغال‌زایی، معرفی فضای مجازی و محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه از دیگر موضوعات آثار نمایشی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: کلاس‌های آموزشی انجمن نمایش که به دلیل ساماندهی امور انجمن مدتی تعطیل شده بود، که مجددا راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=7291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.