2
مدیرکل انتقال خون ایلام؛

اهدا خون در ایلام ۱۳ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 7145
  • 26 مهر 1400 - 8:30
اهدا خون در ایلام ۱۳ درصد افزایش یافت
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت:اهدا خون در ایلام ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش حادثه ایلام;دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری تعداد هشت هزار اهدا خون در ایلام ۱۳ درصد افزایش یافتو ۴۸۲ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند که در این مدت از هفت هزار و ۱۶۷ نفر خونگیری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۵۰۵ نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته‌ایم، یادآور شد: در این مدت از ۶ هزار و ۳۹۷ نفر اهدا کننده خونگیری صورت گرفته است.

اکبری دهبالایی از رشد ۱۶ درصدی مراجعه کنندگان اهدا خون در نیمه نیمه‌نخست امسال خبر داد و افزود: ۶۱۷ نفر در شهرستان‌های مهران، هلیلان، ایوان، ملکشاهی و چرداول برای اهدا خون به تیم‌های سیار خونگیری انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از مجموع مراجعه این افراد، تعداد ۵۸۲ واحد خونگیری انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون ایلام تاکید کرد: در این‌مدت (۶ ماهه نخست سال) ۹ هزار و ۹۷۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی استان پخش شده است.

به گفته اکبری دهبالایی این تعداد واحد‌فراورده خونی شامل یکهزار و ۶۳ واحد خون فیلتره، چهار هزار و ۹۷۶ واحد گلبول قرمز متراکم، یکهزار و ۸۷۲ واحد پلاسمای تازه منجمد شده، ۵۵۶ واحد رسوب کرایو، یکهزار و ۴۱۷ واحد پلاکت، ۲۲ واحد پلاکت آفرزیس و ۶۷ واحد گلبول قرمز شسته شده بوده است.

اکبری دهبالایی بیان داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸ مراجعه اهدا پلاکت آفرزیس داشته‌ایم که از این تعداد ۲۳ مورد انجام شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲ مورد بوده است

وی با بیان اینکه بیماران همیشه و در همه حال چشم به راه اهدا کنندگان خون، این ناجیان حیات و اسوه‌های ایثار و نوع دوستی هستند، گفت: با توجه به اینکه تاریخ انقضای پلاکت و دیگر سلول‌های خونی بین ۳ تا ۳۵ روز است لذا نیاز به حضور اهدا کنندگان خون در مراکز اهدا برای انجام این اقدام خدا پسندانه همواره احساس می‌شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=7145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.