0
مدیر کل مدیریت بحران استان؛

دستور العمل‌های احتیاطی فصل سرما در ایلام ایلاغ شد

  • کد خبر : 7031
  • 16 مهر 1400 - 14:58
دستور العمل‌های احتیاطی فصل سرما در ایلام ایلاغ شد
مدیر کل مدیریت بحران استان گفت:دستور العمل‌های احتیاطی فصل سرما در ایلام ایلاغ شد.

به گزارش حادثه ایلام; آیت قیصر بیگی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سیروان از ابلاغ دستور العمل‌های احتیاطی فصل سرما در ایلام ایلاغ شددستور العمل‌های احتیاطی آمادگی فصل سرما به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

وی گفت : پایش به هنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار به کشاورزان ، دامداران و … از طریق رسانه‌های استانی و محلی از جمله بند‌های این دستور العمل ابلاغی است.

قیصر بیگی با تاکید بر استمرار تشکیل جلسات ستاد استانی و شهرستانی به منظور آمادگی حداکثری دستگاه‌های ذیربط در مواقع اضطراری و بحرانی افزود : عوامل مدیریت بحران در شهرستان‌ها با توجه به شروع فصل پاییز و بارندگی ضمن شناسایی و بازدید از مناطق حادثه خیز نسبت به تامین منابع برای رفع هرگونه خطر احتمالی و لایروبی مستمر کانال‌ها ، جداول و مسیل‌ها ، احداث سیل بند در نقاط حادثه خیز و … اقدام کنند.

وی یادآور شد : رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع با استفاده از دیده بان‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای جلوگیری از انسداد مسیر رودخانه و انحراف آب از دیگر بند‌های این دستور العمل ابلاغی است که باید با نظارت و هماهنگی فرمانداران توسط دستگاه‌های متولی عضو ستاد مدیریت بحران استان اجرایی شود.

قیصربیگی اضافه کرد : براساس دستورالعمل ابلاغی احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما ، پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین انرژی ذخیره سوخت جایگزین مورد نیاز به ویژه برای مراکز مهم ، نیروگاه‌ها ، نانوایی‌ها ، مراکز درمانی و خدماتی و مناطق صعب العبور ضروری است.

مدیر کل مدیریت بحران استان در ادامه افزود : آمادگی لازم دستگاه‌های خدماتی و امدادی از جمله شهرداری‌ها، هلال احمر و … دپوی اقلام مورد نیاز نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی و تجهیز مکان‌های مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی از جمله اسکان اضطراری استقرار سرویس‌های بهداشتی ، نانوایی و آشپزخانه سیار نیز مدنظر است افزود : پیش بینی استقرار نیرو‌های امدادی ، خدمات رسان و نظامی و انتظامی در مناطق پرخطر و با ریسک بالا در شرایط اضطراری از دیگر بند‌های دستور العمل احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=7031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.