6

سایه شوم خرافات بر زندگی کفتارها

  • کد خبر : 6321
  • 08 مهر 1400 - 18:57
سایه شوم خرافات بر زندگی کفتارها

مهدی نور محمدی مستند سازایلامی:   کفتار راه راه بر خلاف تصورات اشتباه ما یکی از مفیدترین حیوانات در چرخه ی زیستی است. کفتارها نقش مهمی در پاکسازی طبیعت و جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و آلودگی‌ها دارند. این حیوان در طبیعت نقش یک پاک کننده ی محیط را بر عهده دارند. کفتار با خوردن لاشه […]

مهدی نور محمدی مستند سازایلامی:

 

کفتار راه راه بر خلاف تصورات اشتباه ما یکی از مفیدترین حیوانات در چرخه ی زیستی است.

کفتارها نقش مهمی در پاکسازی طبیعت و جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و آلودگی‌ها دارند.

این حیوان در طبیعت نقش یک پاک کننده ی محیط را بر عهده دارند. کفتار با خوردن لاشه ی حیوانات و زباله های روستاییان از انتشار بیماری ها و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کنند.

متاسفانه در سال های اخیر عده ای نادان و خرافه پرست به جای اینکه در فکر و اندیشه ی خود به دنبال تعالی باشند با کشتن کفتارها و جدا کردن اجزای بدن آنها به دنبال اهداف شیطانی خود هستند!!

«ریشه این خرافات و باورهای غلط برمی گردد به یک طلسم!!

برخی باور دارند این طلسم باعث می شود که بخت دختر جوان بسته شود و تنها راه رهایی و شکستن این طلسم، کشتن کفتار ماده و جدا کردن قطعه ای از لاشه آن است. آدم های خرافاتی بر این باور هستند که قطعه جدا شده باید همیشه همراه دختر بخت بسته باشد تا طلسمش شکسته شود و او بتواند ازدواج کند! این قطعه یا به صورت گردنبند است، یا به لباس سنجاق می شود!

متاسفانه این اواخر علاوه بر دختران دم بخت خرافاتی، زنان و مردان ازدواج کرده هم تمایل دارند برای گرما بخشیدن به زندگی زناشویی شان این قطعه را داشته باشند. متاسفانه شایعات دیگری این اواخر شکل گرفته و به خرافه ها پر و بال داده، تا آنجا که در برخی مناطق کشور، مردم تصور می کنند این قطعه همواره نیک اقبالی می آورد. مثلا آدم هایی که دنبال کار هستند، تصور می کنند اگر به این قطعه مجهز شوند، شغل مورد نظرشان را خواهند یافت و …»

و از همه بدتر فضای مجازی و سایت های ایرانی را که جستجو می کنید به وفور تبلیغات فروش اجزاء بدن این حیوان بیچاره را می بینید!
واقعا چرا ما ایرانیان به این حال و روز افتادیم؟!

ضعف فرهنگ عمومی در برخورد با طبیعت و حیات وحش و ضعف قانون و متولیان آن در برخورد به متخلفان باعث شده تا روز به روز شاهد رفتار های عجیب و غیر انسانی در جامعه ی ایران باشیم!

انتهای پیام/س

 

 

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=6321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.