1

مشارکت مردم با محیط زیست ایلام از تنش‌های آبی حیات وحش می‌کاهد

  • کد خبر : 5766
  • 05 مرداد 1400 - 11:39
مشارکت مردم با محیط زیست ایلام از تنش‌های آبی حیات وحش می‌کاهد

به گزارش حوادث ایلام;  غلامرضا ابدالی اظهار داشت: به دنبال کاهش شدید نزولات جوی و به تبع آن خشکسالیمشارکت مردم با محیط زیست ایلام از تنش‌های آبی حیات وحش می‌کاهد، پایش مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان‌های تابعه بسیار بیشتر شده است. […]

به گزارش حوادث ایلام;  غلامرضا ابدالی اظهار داشت: به دنبال کاهش شدید نزولات جوی و به تبع آن خشکسالیمشارکت مردم با محیط زیست ایلام از تنش‌های آبی حیات وحش می‌کاهد، پایش مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان‌های تابعه بسیار بیشتر شده است.

 

وی اظهار داشت: این پایش‌ها با هدف شناسایی احتمالی گونه‌های حیات وحش برای مقابله با مشکلات زیستی و تامین آب و علوفه صورت می‌گیرد.

 

ابدالی یادآورشد: تعمیر و سرویس چهار دستگاه تلمبه بادی در مناطق حفاظت شده کولگ و مانشت و قلارنگ، احداث آبشخور در مناطق حفاظت شده و آبرسانی با همکاری گروه‌های مردمی به زیستگاه‌هایی که منابع آبی آن دچار خشکیدگی شده و ساخت چهار مخزن آب ۲۴ و ۱۲ متری از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست جهت کاهش اثرات تنش آبی و خشکسالی بر حیات وحش است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اضافه کرد: در این شرایط بحرانی کم آبی برای حفاظت از گونه‌های حیات وحش، همکاری همه آحاد مردم به ویژه مردم ساکن در حاشیه مناطق تحت حفاظت محیط زیست و زیستگاه‌های استان برای کاهش مشکلات آبی حیات وحش مورد نیاز است.

 

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را اراضی طبیعی تشکیل می‌دهد که سهم مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=5766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.