1

شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند

  • کد خبر : 5424
  • 08 تیر 1400 - 0:45
شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند

به گزارش حوادث ایلام; دکتر رامین پورنجف اظهار داشت: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنندشایع‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است و زمینه بروز و شیوع بیماری را در سطح استان فراهم می‌آورد.   وی به شهروندان توصیه کرد: گوشت […]

به گزارش حوادث ایلام; دکتر رامین پورنجف اظهار داشت: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنندشایع‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است و زمینه بروز و شیوع بیماری را در سطح استان فراهم می‌آورد.

 

وی به شهروندان توصیه کرد: گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند تا از ابتلا به این بیماری خطرناک پیشگیری شود.

 

مدیرکل دامپزشکی ایلام از دامداران خواست از تماس دست دست با کنه‌های بدن دام جداً خودداری و با سم پاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دام‌ها با انگل‌های خارج بدن دام مبارزه کنند.

 

وی تاکید کرد: شهروندان از مصرف جگر خام یا نیم پخته خودداری و برای اطمینان از سالم بودن گوشت تازه خریداری شده، آن را پس از نگهداری در یخچال نگهداری و پس از گذشت ۲۴ ساعت مصرف کنند.

 

بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=5424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.