1

دام مازاد عشایر ایلام خریداری می‌شود

  • کد خبر : 5147
  • 19 خرداد 1400 - 0:37
دام مازاد عشایر ایلام خریداری می‌شود

به گزارش حوادث ایلام;  فرشاد یاسمی گفت: خرید دام مازاد یکی از راهکار‌های عملیاتی برای کاهشدام مازاد عشایر ایلام خریداری می‌شود تبعات خشکسالی امسال بر معیشت و اقتصاد دامداران به خصوص عشایر است.   وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی با توجه به خشکسالی و گرانی علوفه و برای حمایت از عشایر و […]

به گزارش حوادث ایلام فرشاد یاسمی گفت: خرید دام مازاد یکی از راهکار‌های عملیاتی برای کاهشدام مازاد عشایر ایلام خریداری می‌شود تبعات خشکسالی امسال بر معیشت و اقتصاد دامداران به خصوص عشایر است.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی با توجه به خشکسالی و گرانی علوفه و برای حمایت از عشایر و جلوگیری از آسیب به این قشر، خرید دام مازاد عشایر را به قیمت مناسب در دستور کار قرار داده که در استان ایلام نیز همچون دیگر استان‌ها عملیاتی می‌شود.

 

یاسمی افزود: فرایند خرید دام در استان‌های گروه اول از هفته پیش آغاز شده و در استان ایلام که در گروه دوم است از هفته آینده با همکاری پشتیبانی امور دام استان آغاز می‌گردد.

 

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه خرید دام زنده از عشایر به صورت ترکیبی (گوسفند، بره، بز، بزغاله) با قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خواهد بود، گفت: به ازای هر کیلوگرم دام زنده، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای و دولتی به عشایری که دام خود را به دولت می‌فروشند، تعلق می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ هزار راس دام مازاد عشایر در ایلام وجود دارد و در مرحله نخست سهمیه خرید دام از عشایر استان ۵۷ هزار رأس است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=5147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.