3

دولت باید به بازار سرمایه کمک کند/ ثبات را به بازار برمی‌گردانم

  • کد خبر : 5108
  • 16 خرداد 1400 - 16:38
دولت باید به بازار سرمایه کمک کند/ ثبات را به بازار برمی‌گردانم

به گزارش حوادث ایلام;  علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ساماندهی بازار سرمایه و رونق بورس دارید؟ گفت: جهت اصلی فعالیت‌های اقتصادی در دولت بنده توجه ویژه به بازار سرمایه خواهد بود و من همه داشته‌های دولت را در خدمت این بازار می‌گیرم […]

به گزارش حوادث ایلام;  علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ساماندهی بازار سرمایه و رونق بورس دارید؟ گفت: جهت اصلی فعالیت‌های اقتصادی در دولت بنده توجه ویژه به بازار سرمایه خواهد بود و من همه داشته‌های دولت را در خدمت این بازار می‌گیرم چرا که بهترین روش موجود ما برای بهره‌مندی از امکانات مردم، در خلق ثروت مابه‌ازای تولید مناسب همین بازار سرمایه است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط، ابتدا داخل خود دولت را تنظیم می‌کنم چرا که بخشی از اشکالاتی که در بازار سرمایه ایجاد شد، به علت دعوای میان وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: علت دیگر اخلال در بازار بورس دعوایی است که مبتنی بر سیاستگذاری‌های دستوری قیمت‌ها صورت می‌گیرد و علت بعدی اخلال در بازار بورس نیاز دولت به این بازار بود که دست در جیب بازار سرمایه کرد به این ترتیب که وزیر اقتصاد چندی پیش اعلام کرد که دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه برداشته است، در حالی که دولت حق ندارد از مال مردم بردارد.

زاکانی بیان کرد: دولت اکنون از بابت ایجاد تورم و ظرفیت‌های بازار سرمایه خودش را اداره می‌کند و خبری جدید دارم که ۳۴ هزار میلیارد تومان، دولت پیش‌خور کرده و برای دولت بعد گذاشته است.

وی گفت: ما در دولت اقدام و اصلاح با گروهی کارشناسانه ثبات را به بازار سرمایه باز می‌گردانیم و بانک باید در خدمت بازار سرمایه قرار گیرد نه اینکه مداخله‌گر و رقیب این بازار باشد. دولت باید برای رونق بازار سرمایه کمک کند نه اینکه کمر بازار سرمایه را بشکند تا بتواند از این طریق خود را اداره کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بانکی که به تولید کمک نکند، بهتر است درش بسته شود. لذا آنچه که برای ما در بحث بازار سرمایه اهمیت دارد این است که به گونه‌ای سیاستگذاری کنیم تا دولت در بازار سرمایه دخالت نکند و خودش را خرج بازار سرمایه کند نه اینکه بازار سرمایه و مال مردم را خرج خود کند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=5108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.