3

کلاهبرداری سایبری در قالب بازار رهن و اجاره منزل

  • کد خبر : 5074
  • 15 خرداد 1400 - 9:29
کلاهبرداری سایبری در قالب بازار رهن و اجاره منزل

به گزارش حوادث ایلام; سروان محسن نادی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل اجاره خانه، کلاهبردارن با کلاهبرداری سایبری در قالب بازار رهن و اجاره منزل قرار دادن آگهی رهن و اجاره با قیمت پایین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.   وی افزود: در این روش کلاهبرداران با طرح موضوعات […]

به گزارش حوادث ایلام; سروان محسن نادی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل اجاره خانه، کلاهبردارن با کلاهبرداری سایبری در قالب بازار رهن و اجاره منزل قرار دادن آگهی رهن و اجاره با قیمت پایین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

 

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با طرح موضوعات مختلفی خواهان پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه شده و سعی در به دام انداختن قربانیان خود دارند و این افراد سودجو پس از دریافت وجه واریزی، به هیچ وجه پاسخگوی تلفن خود نیستند.

 

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ایلام توصیه کرد: شهروندان هیچگونه قولنامه و اسنادی که از طریق ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی در معاملات فضای مجازی برای آن‌ها ارسال می‌شود تکمیل و امضاء نکنند. چرا که مجرمان سایبری می‌توانند از این اطلاعات سوءاستفاده نمایند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=5074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.