4

تولد چهار راس گوزن زرد ایرانی در سایت مانشت و قلارنگ

  • کد خبر : 4642
  • 31 فروردین 1400 - 14:20
تولد چهار راس گوزن زرد ایرانی در سایت مانشت و قلارنگ

به گزارش حوادث ایلام;  غلامرضا ابدالی اظهار داشت: در فصل زاد و ولد چهار راس گوساله گوزن زرد در این تولد چهار راس گوزن زرد ایرانی در سایت مانشت و قلارنگسایت طی روز‌های اخیر متولد شده اند. وی با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد نوزادان این سایت تا تیرماه وجود دارد افزود: هم اکنون با […]

به گزارش حوادث ایلام;  غلامرضا ابدالی اظهار داشت: در فصل زاد و ولد چهار راس گوساله گوزن زرد در این تولد چهار راس گوزن زرد ایرانی در سایت مانشت و قلارنگسایت طی روز‌های اخیر متولد شده اند.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد نوزادان این سایت تا تیرماه وجود دارد افزود: هم اکنون با احتساب نوزادان جدید، تعداد ۲۱ راس گوزن ماده، ۱۰ گوزن نر و ۱۵ گوزن نابالغ در سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ وجود دارد.

 

ابدالی یادآور شد: گوزن‌های این سایت همه ساله در فصل شهریور اقدام به جفت گیری می‌کنند و در فصل بهار سال بعد نیز نوزادان این وحوش به دنیا می‌آیند و فرایند تولد گوساله‌ها تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه ادامه دارد.

 

مدیرکل محیط زیست ایلام تاکید کرد: در حال رایزنی برای انتقال تعدادی از گوزن‌های بالغ سایت به دیگر استان‌های کشور هستیم که این انتقال در تابستان سال جاری صورت بگیرد.

 

سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ ایلام دارای ۴۰ هکتار گستره است، این سایت سال ۸۶ با انتقال ۶ راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد.

 

سال ۹۵ تعداد ۱۰ راس از گوزن‌های بالغ سایت مانشت و قلارنگ به استان یزد و چهار راس نیز در سال ۹۶ و بهمن ماه سال ۹۸ نیز تعداد ۱۷ راس گوزن نر و ماده این سایت به استان خوزستان منتقل شدند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=4642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.