3

“فروش اجناس با قیمت پایین” ترفندی برای کلاهبرداران سایبری

  • کد خبر : 4472
  • 22 فروردین 1400 - 14:01
“فروش اجناس با قیمت پایین” ترفندی برای کلاهبرداران سایبری

به گزارش حوادث ایلام; رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایى و دستگیرى شخصی که با درج آگهی کاذب فروش کالا و اجناس با قیمت نازل در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌: سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: […]

به گزارش حوادث ایلام; رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایى و دستگیرى شخصی که با درج آگهی کاذب فروش کالا و اجناس با قیمت نازل در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌: سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا استان مدعی شد، اخیرا از طریق سایت دیوار اقدام به خرید کالا و واریز وجه به عنوان بیعانه نموده به طوری که پس از واریز وجه به حساب درج کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده است، لذا مراتب به‌صورت ویژه در دستور کارکارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌‌‎ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر و به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان دلالت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی گردید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، ترفند قدیمی است که توسط کلاهبردارن سایبری نیز بکار برده می‌شود، از کاربران خواست قبل از واریز وجه از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایند

سرهنگ آدینه‌لو خاطرنشان کرد: کاربران عزیز توجه داشته باشند تا خریدهای خود را از سایت‌های معتبر انجام دهند و فروشندگان نیز دقت داشته باشند هزینه کالارا پس از تحویل به مشتری در محل اخذ کنند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=4472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.