6

مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سطح۴۵۰ هکتار از اراضی ایلام

  • کد خبر : 4384
  • 17 فروردین 1400 - 18:10
مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سطح۴۵۰ هکتار از اراضی ایلام

به گزارش حوادث ایلام; به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سیامک بیگی اظهار داشت: اولین توده ملخ‌های صحرایی هفته دوم نوروز در مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سطح۴۵۰ هکتار از اراضی ایلاممناطق گرمسیری حدفاصل شهرستان‌های آبدانان و دهلران شناسایی شد و مورد سم پاشی قرار گرفت.   وی افزود: همچنین یک هزار هکتار […]

به گزارش حوادث ایلام; به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سیامک بیگی اظهار داشت: اولین توده ملخ‌های صحرایی هفته دوم نوروز در مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سطح۴۵۰ هکتار از اراضی ایلاممناطق گرمسیری حدفاصل شهرستان‌های آبدانان و دهلران شناسایی شد و مورد سم پاشی قرار گرفت.

 

وی افزود: همچنین یک هزار هکتار از اراضی منطقه در شهرستان‌های گرمسیری مهران، دهلران و آبدانان رصد و پایش شده اند تا در صورت مشاهده مجدد توده‌های ملخ در سریع‌ترین زمان مبارزه با آن‌ها صورت بگیرد.

 

بیگی با بیان اینکه به دلیل وجود هواپیمای سمپاش در استان و داشتن امکانات مبارزه با این حشره مهاجم، در صورت مشاهده مشکلی برای معدوم سازی آن‌ها وجود ندارد تاکید کرد: مشکل اصلی برای مهار ملخ‌های صحرایی، عدم همکاری کشور عراق با فائو و دیگر کشور‌های منطقه است چرا که این کشور برنامه‌ای برای معدوم سازی و مهار این ملخ‌ها ندارد.

 

وی اضافه کرد: این ملخ‌ها در بیابان‌های عراق تخم ریزی و زاد و ولد گسترده کرده و پس از رسیدن به فاز مهاجرت، برای یافتن غذا و مکان خنک‌تر به سمت اراضی ایران حرکت می‌کنند.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی منطقه از جده در کشور عربستان تا بیابان‌های عراق به گزارش سازمان جهانی فائو درگیر آلودکی ملخ‌های صحرایی شده است که در صورت عدم مهار به سمت ایران حرکت خواهند کرد.

 

بیگی گفت: هرچند بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام به این آفت مهاجم آلوده شده بود، اما با مهار و معدوم سازی توده اول در حال حاضر هیچ منطقه آلوده‌ای در کشور وجود ندارد.

 

وی افزود: اما باتوجه به عدم همکاری عراق با فائو در مهار ملخ‌های صحرایی، تمام مناطق مستعد پذیرش ملخ‌های صحرایی در داخل استان ایلام به طور دائمی رصد و پایش می‌شود.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=4384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.