2

کارخانه روغن کشی کلزا در ایلام احداث می شود

  • کد خبر : 3669
  • 06 اسفند 1399 - 13:17
کارخانه روغن کشی کلزا در ایلام احداث می شود

به گزارش حوادث ایلام; اصغر باباخانی اظهار داشت: مجوز احداث کارخانه برای ۲ شهرستان ایلام و دهلران صدور مجوز احداث کارخانه روغن کشی کلزا در ایلامصادر شده است که هر کدام از متقاضیان، اقدامات مربوط به احداث کارخانه را زودتر انجام دهند، دیگر مجوز باطل می‌شود.   وی با اشاره به اینکه کلزای تولیدی ایلام […]

به گزارش حوادث ایلام; اصغر باباخانی اظهار داشت: مجوز احداث کارخانه برای ۲ شهرستان ایلام و دهلران صدور مجوز احداث کارخانه روغن کشی کلزا در ایلامصادر شده است که هر کدام از متقاضیان، اقدامات مربوط به احداث کارخانه را زودتر انجام دهند، دیگر مجوز باطل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کلزای تولیدی ایلام کفاف تامین روغن مورد نیاز این استان را می‌دهد یادآور شد: احداث کارخانه فرآوری روغن در استان یک نیاز و ضرورت به شمار می‌رود که برای ایجاد آن با سرمایه گذاران مختلف رایزنی شده است.

 

باباخانی با اشاره به اینکه توسعه کشت دانه روغنی کلزا در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های سامانه گرمسیری، مهار آب‌های مرزی و احیای اراضی جنوب استان از آب سد کرخه، توسعه کشت دانه روغنی کلزا افزایش خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: در صورت تاسیس کارخانه روغن کشی کلزا، علاوه بر استخراج روغن از محصولات کلزای تولیدی داخل استان، از تولیدات دیگر استان‌های همجوار نیز برای تامین خوراک مورد نیز این کارخانه استفاده خواهد شد.

 

باباخانی با بیان اینکه مکان احداث کارخانه از قبل تعیین شده است، گفت: ایجاد و تجهیز کارخانه روغن کشی کلزا یک ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی با اشاره به احداث کارخانه روغن کشی دانه روغنی کنجد در استان افزود: این کارخانه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ظرفیت ۴۸ تن در شهرستان دهلران با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است.

 

در استان ایلام ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعیبه کشت دانه روغنی کلزا اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود سال آینده ۲۴ هزار تن کلزا از این اراضی زراعی برداشت شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=3669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.