3

انتقال زندانیان ایلام به ندامتگاه جدید پس از ۱۸ سال

  • کد خبر : 3448
  • 16 بهمن 1399 - 21:57
انتقال زندانیان ایلام به ندامتگاه جدید پس از ۱۸ سال

به گزارش حوادث ایلام; مجید احسانی روز پنجشنبه اظهار داشت: با همکاری و تعامل اعضای شورای تأمین استان، اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه ، یگان امداد، یگان ویژه، پلیس راهور، فوریت های پزشکی و … زندانیان زندان مرکزی بدون هیچگونه مشکلی  به زندان جدید منتقل شدند.   وی ضمن افزود: پروژه ندامتگاه جدید ایلام […]

به گزارش حوادث ایلام; مجید احسانی روز پنجشنبه اظهار داشت: با همکاری و تعامل اعضای شورای تأمین استان، اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه ، یگان امداد، یگان ویژه، پلیس راهور، فوریت های پزشکی و … زندانیان زندان مرکزی بدون هیچگونه مشکلی  به زندان جدید منتقل شدند.

 

وی ضمن افزود: پروژه ندامتگاه جدید ایلام ساخت آن از سال ۱۳۸۱ شروع شده و تاکنون با مشکلات عدیده ای از جمله عدم تأمین بودجه و اعتبار کافی، پراکندگی و گستردگی ساخت و ساز و… رو به رو بوده است.

 

مدیرکل زندان های ایلام تاکید کرد: با حمایت های استاندار، ریاست سازمان زندان های کشور، رییس کل دادگستری استان و به دنبال تخصیص اعتبارات قوه قضائیه و استانی و همچنین با تلاش های شبانه روزی و پیگیری های مجدانه فاز اول آن به مساحت تقریبی هفت هزار مترمربع به بهره برداری و تمامی زندانیان زندان مرکزی به محل جدید انتقال یافتند.

 

احسانی اضافه کرد: در پی بازدید ریاست سازمان زندان های کشور و تأکید بر انتقال زندان مرکزی ایلام به خارج از شهر و اهمیت بهره برداری از ندامتگاه جدید و همچنین به دلیل بافت فرسوده زندان که استاندارد های لازم و امنیتی را دارا نبود، سعی گردید با تلاش همه جانبه و جذب اعتبارات کافی فاز اول زندان جدید تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

وی یادآور شد: برای بهره برداری از فاز دوم و تکمیل ساختمان های نیمه کاره برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که با حمایت مسولان امر این مهم نیز تحقق خواهد یافت.

مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: اقدامات لازم در جهت تغییر کاربری زندان قدیم به بافت شهری با همکاری استانداری و شهرداری در حال انجام است.

 

احسانی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل انتقال زندان از بافت شهری به ندامتگاه جدید، احترام به رعایت حقوق شهروندانی بود که در همسایگی زندان زندگی می کردند.

 

وی افزود: زندان جدید با فضایی مناسب و منطبق با اصول بهداشتی و رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت زندانیان به بهره برداری رسیده و اجرای فعالیت های اصلاحی و تربیتی در این مکان با اثربخشی بیشتری همراه خواهد بود.

 

مدیرکل زندان های استان ایلام یادآور شد: امسال تاکنون با کمک مقام معظم رهبری و خیرین و ستاد دیه تعداد بیش از ۱۰۰  زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده اند

 

وی برگزاری مراسم چمر برای سردار دلها، آزادی زندانیان، مناسبت های ملی و مذهبی، محافل انس با قرآن را از فعالیت های فرهنگی در زندان ها برشمرد.

 

احسانی همچنین معرق کاری، برق صنعتی، جوشکاری، مکانیک، خطاطی، نقاشی، خیاطی، صنایع دستی، منجوق دوزی، گلیم بافی را از حرفه هایی برشمرد که در زندان برای زندانیان آموزش داده شده است.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=3448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.