2

استان ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور

  • کد خبر : 3439
  • 16 بهمن 1399 - 21:21
استان ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور

به گزارش حوادث ایلام;  رستم قاسمی وزیر سابق نفت صبح امروز در نشست هم اندیشی اساتید با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: استان ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور ماست، امید است با توسعه میادین نفتی بخشی از صنایع نفتی کشور در ایلام مستقر شود.   میدان آذر که میدان مشترک بین ایران و […]

به گزارش حوادث ایلام;  رستم قاسمی وزیر سابق نفت صبح امروز در نشست هم اندیشی اساتید با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: استان ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور ماست، امید است با توسعه میادین نفتی بخشی از صنایع نفتی کشور در ایلام مستقر شود.

 

میدان آذر که میدان مشترک بین ایران و عراق است مصر بودیم تا این میدان فورا عملیاتی شود و انجام شد؛ چنگوله که یک میدان بزرگ نفتی است، نقش بسیار مهمی در این استان به منظور اشتغال خواهد داشت.

 

معاون اقتصادی سپاه قدس و وزیر سابق نفت با بیان اینکه وجود مرز بین ایلام و عراق در توسعه استان و حتی صادرات کشور موثر است، تصریح کرد: امید است هرچه سریع‌تر این میدان نفتی که یکی از کلیدهای اشتغال جوانان ایلامی است توسعه پیدا کند؛ استان ایلام می‌تواند به یک استان نفتی تبدیل شود.

 

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی قرارگاه خاتم به بازسازی و سازندگی کشور پرداخت و در زمینه ساخت سد، کارخانه ها و غیره حضور فعال داشت.

 

وزیر سابق نفت با بیان اینکه اصلی‌ترین ریل اقتصادی ایران ریل نفتی است گفت: وزارت نفت در آن زمان بسیار وابستگی به شرکت‌های خارجی داشت؛ بسیاری از سرویس‌های حفاری در اختیار خارجی‌ها بود و بخش بسیاری از بنزین نیز وارد می‌شد اما با تمامی این وابستگی‌ها به یکباره قطع شد.

 

وی افزود: اقتصادی کشور امروز در وضعیت مناسبی قرار ندارد، بنابراین باید توانمندیهای داخلی با اولویت ظرفیت موجود مورد توجه قرار گیرد.

 

وزیر نفت دولت دهم گفت: در ا‌وج تحریم آمریکا و اروپا و سازمان ملل تصمیم گرفتیم ۱۷ فاز  پارس جنوبی را همزمان اجرا کنیم که در صورت عدم اجرای آنها امروز نصف این فازها حتی شروع نشده بود.

 

وی افزود:من تنها وزیر نفت ایرانی هستم که قبل از وزیر شدنم پالایشگاه و پتروشیمی ساخته بودم و بعد وارد وزارت نفت شدم.

 

انتهای پیام/س

 

 

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=3439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.