1

صلح و سازش ۱۲ پرونده قتل در ایلام

  • کد خبر : 2717
  • 06 آذر 1399 - 14:12
صلح و سازش ۱۲ پرونده قتل در ایلام

به گزارش حوادث ایلام; علی دهقانی اظهار داشت: با همت و تلاش مجموعه دادگستری استان بویژه شورای حل اختلاف، هیات‌های صلح و سازش، روحانیون، بزرگان، مصلحان و ریش سفیدان استان تعداد ۱۲ پرونده قتل از ابتدای امسال با صلح و سازش مختومه شده است. وی به جایگاه ویژه شورا‌های حل اختلاف در ارتقاء فرهنگ صلح و […]

به گزارش حوادث ایلام; علی دهقانی اظهار داشت: با همت و تلاش مجموعه دادگستری استان بویژه شورای حل اختلاف، هیات‌های صلح و سازش، روحانیون، بزرگان، مصلحان و ریش سفیدان استان تعداد ۱۲ پرونده قتل از ابتدای امسال با صلح و سازش مختومه شده است.
وی به جایگاه ویژه شورا‌های حل اختلاف در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش آمار ورودی پرونده‌های محاکم قضایی اشاره کرد و افزود: در هفت ماه گذشته امسال ۲۵ هزار و ۸۵۶ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان ارجاع شده که از این میزان ۲۴ هزار و ۴۱۳ پرونده معادل ۹۴.۴ درصد آن‌ها مختومه شده اند.

دهقانی یادآور شد: از کل پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان تعداد ۱۷ هزار و ۳۲۴ پرونده قابلیت صلح و سازش داشته اند که از این تعداد پنج هزار و ۵۶۱ پرونده معادل ۳۲ درصد با صلح و سازش مختومه شده اند.

وی کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های اصحاب دعاوی، رفع خصومت و پیچیده نبودن تشریفات آیین دادرسی را از دیگر ویژگی‌ها و مزایای دادرسی در شورا‌های حل اختلاف بیان کرد.

در استان ایلام ۱۳۷ شعبه شورای حل اختلاف فعال وجود دارد که از این تعداد ۶۸ شعبه شعب شهری و ۶۹ شعبه روستایی است.
انتهای پیام/س
لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=2717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.