2

کلاهبرداری به بهانه فالگیری

  • کد خبر : 2537
  • 17 آبان 1399 - 14:07
کلاهبرداری به بهانه فالگیری

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “علی جمالی” در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.   وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه عنوان داشت که از طریق آگهی درج […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “علی جمالی” در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

 

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه عنوان داشت که از طریق آگهی درج شده در شبکه‌های اجتماعی با شخصی که ادعای فالگیری و رمالی و حل کردن مشکلاتش را داشت، ارتباط گرفته و متهم در جهت حل کردن مسائل روحی و روانی از وی درخواست ارسال تصاویر خصوصی اش را کرده است و پس از دسترسی به تصاویر با تهدید شاکی نسبت به انتشار آن‌ها اقدام به اخاذی از وی کرده است.

 

سرهنگ جمالی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد و در برابر مستندات ارائه شده به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

 

این مقام مسئول بیان داشت: متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی آن‌ها از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

 

رئیس پلیس فتا ایلام به هموطنان توصیه کرد: با نظارت مستمر فرزندان در فضای مجازی به آن‌ها بیاموزند که ازارسال اطلاعات به خصوص تصاویر شخصی و خانوادگی خود برای افراد ناشناس خودداری کنند.

 

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=2537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.