1

۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه ایلام است

  • کد خبر : 2493
  • 12 مهر 1399 - 22:47
۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه ایلام است

به گزارش حوادث ایلام; محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ایلام گفت: ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه این استان مشخص شده که در مرحله نخست ۴ هزار ۲۲۵ مورد از آن تحویل استان شده است.   وی افزود: در حال حاضر واکسن آنفولانزا توسط شبکه‌های بهداشت سطح استان به صورت رایگان برای مادران […]

به گزارش حوادث ایلام; محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ایلام گفت: ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه این استان مشخص شده که در مرحله نخست ۴ هزار ۲۲۵ مورد از آن تحویل استان شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر واکسن آنفولانزا توسط شبکه‌های بهداشت سطح استان به صورت رایگان برای مادران باردار تزریق می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشا ویروسی است که ویروس‌های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا، توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

 

وی بیان داشت: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی برای واجدین شرایط و اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی استان، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی( مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل) ، سالمندان واجد شرایط انجام می‌شود.

 

کریمیان ادامه داد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت جهت تزریق واکسن ضروری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به استان تخصیص خواهد یافت لذا توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مطابق اولویت‌های اعلام شده خواهد بود.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=2493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.