1

کلاهبرداری تحت عنوان پلیس

  • کد خبر : 2101
  • 28 تیر 1399 - 19:51
کلاهبرداری تحت عنوان پلیس

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ علی جمالی در گفت وگویی در این خصوص گفت: در این روش کلاهبرداران با شهروندان تماس گرفته و عنوان می کنند که از طرف پلیس … با آن ها تماس گرفته اند.   وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از برقراری ارتباط با طرح این موضوع که گوشی همراه آن ها […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ علی جمالی در گفت وگویی در این خصوص گفت: در این روش کلاهبرداران با شهروندان تماس گرفته و عنوان می کنند که از طرف پلیس … با آن ها تماس گرفته اند.

 

وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از برقراری ارتباط با طرح این موضوع که گوشی همراه آن ها هک شده، از آن ها می خواهند کدی که برای آن ها ارسال شده است را اعلام و بلافاصله گوشی خود را خاموش کنند.

 

وی ادامه داد: این کد در واقع همان کد فعال سازی حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی (تلگرام) است که کلاهبرداران پس از دریافت آن مدیریت آن را به دست می گیرند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از فعال سازی حساب های کاربری در شبکه اجتماعی مذکور با نام حساب کاربری آن ها توسط کلاهبرداران با مخاطبین و دنبال کنندگان آنها ارتباط برقرار کرده و تقاضای کمک های مالی را می کنند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

 

رئیس پلیس فتا ایلام به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به چنین تماس هایی که از شماره های ناشناس با آن ها گرفته می شود توجه نکنند و اطلاعات درخواستی را در اختیار آن ها قرار ندهند و همچنین شهروندان در نظر داشته باشند که در صورت مواجهه با چنین درخواستی ابتدا با شخص مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه نمایند.

 

سرهنگ جمالی در پایان گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشابه موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا از طریق شماره تلفن های ۶-۰۸۴۲۱۸۲۱۱۳۲ موضوع را به همکاران ما اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=2101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.