2

راه‌حلی برای جلوگیری از فرسودگی خودروهای گازسوز

  • کد خبر : 1430
  • 02 دی 1398 - 10:44

به گزارش حوادث ایلام; حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تمام افرادی که متقاضی دوگانه سوز کردن خودرو هستند می‌توانند به سایت IRNGV مراجعه کنند. در این سامانه به صورت اتوماتیک مراحل ثبت نام انجام شده و قبل از اینکه رانندگان مشخصات شخصی خودرو […]

به گزارش حوادث ایلام; حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تمام افرادی که متقاضی دوگانه سوز کردن خودرو هستند می‌توانند به سایت IRNGV مراجعه کنند. در این سامانه به صورت اتوماتیک مراحل ثبت نام انجام شده و قبل از اینکه رانندگان مشخصات شخصی خودرو را وارد کنند سامانه آنها را به سمت کارگاه تبدیل یا کارخانه سازندگی هدایت می‌کند.

pridedogane1.jpg

او بیان کرد: پیامک این سامانه به صاحب و مالک خودرو ارسال می‌شود البته هم اکنون در حالت دسته‌بندی این پیامک‌ها هستیم تا به نوبت به کارگاه‌های مجاز گازسوز کردن خودروها معرفی کنیم.

 

قاسمی با اشاره به اینکه چه خودرو‌هایی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند؟، گفت: خودرو‌هایی نظیر وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی که مصرف بنزین بالایی دارند، شامل طرح تبدیل موتور به پایه گازسوز هستند.

 

او درباره شرایط تفکیک خودروها، گفت: شرایط تفکیک برای خودرو‌ها مشخص‌ است. وانت‌بار‌ها با مشخصات خودرویی، شناسایی

 

موتورهای پایه گازسوز از بنزین بهتر هستند

 

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه چرا خودرو‌هایی که دوگانه سوز هستند به هنگام تبدیل وضعیت خوب کار نمی‌کنند و مردم از آن راضی نیستند؟ آیا فناوری جدید یا پیشرفت‌هایی حاصل شده که بتواند آن را جبران کند؟ گفت: بیشتر فناوری روی پیت‌های پایه گاز سوز غیر پایه‌ای است که هم اکنون نسل چهارم آنها در بازار موجود است.

 

او افزود: در گذشته فقط نسل یک به صورت اپن بوک بوده، اما اکنون سیستم‌های کلوز بوکی طراحی و به بازار عرضه شده است که این سیستم‌ها را هدایت و آن را تنظیم می‌کند که چه میزان گاز باید به داخل موتور تزریق شود و بر اساس کشش و نیازی که ماشین دارد آن را تنظیم می‌کند.

 

قاسمی ادامه داد: هم اکنون با فناوری‌های جدید این عملیات بهتر شده است بدین معنا که در نمونه‌هایی که الان در حالت تست هستند مشاهده می‌شود که یک اکتان ۱۳۳ وارد موتور می‌شود پس بهسوزی موتور و کیفیت سوخت بالاست. در کل ممکن است فقط میزان cng بالاتر برود.

 

او درباره خشک بودن موتور خودروهای دوگانه سوز، گفت: به دلیل اینکه این خودروها دوگانه سوز هستند افراد مصرف‌کننده می‌توانند از هر ۳ باک CNG، یک باک بنزین مصرف کنند که مشکل خشک بودن آن برطرف شود.

 

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با موتور‌های پایه گاز سوز و شرایط داخلی‌سازی آن، گفت: در خصوص موتور‌های پایه‌گاز سوز باید گفت که موضوع قابل اهمیت پیمایش بالاست که هم اکنون از ۲۴۰ کیلومتر به ۳۴۰ کیلومتر رسیده است و امیدوار هستیم که با حمایتی که از مرکز تحقیقات ایران خودرو می‌شود موتور ملی پایه گاز سوزمان حداقل ۴۰۰ کیلومتر را در سال‌های آینده داشته باشد.

 

قاسمی درباره معایب موتورهای پایه گاز سوز و اینکه بسیاری از افراد ادعا دارند که این موتور‌ها کشش ندارند یا داخل خودرو بوی بنزین می‌آید، گفت: در خصوص موتور پایه گاز EF۷ این موضوعات صحت ندارد. طراحی این موتور یک طراحی جامع است یعنی به روزترین طراحی در آن زمان انجام شده است اما اکنون هیچ خودرویی از ۷۰ درصد قدرت موتور حتی در سربالایی استفاده نکرده است.

 

او درباره تعداد محدود خودروهای دوگانه سوز، گفت: ظرفیت تولید موتور برای این نوع خودروها در کشور کم است و به دنبال آن هستیم که در سال آینده این فناوری را حمایت کنیم و تا موتور‌های پایه‌گاز سوز با تنوع زیادتر و با پیمایش بیشتر تولید شود.

 

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشریح کرد: هم اکنون صد در صد موتور ملی ساخت داخل است حتی یک پیچ آن هم از خارج وارد نمی‌شود.

منبع: ایران‌جیب

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=1430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.