3

۶۵ درصد کشته های تصادفات در صحنه جان می بازند

  • کد خبر : 1101
  • 07 مهر 1398 - 20:29
۶۵ درصد کشته های تصادفات در صحنه جان می بازند

به گزارش حوادث ایلام; ئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی با اعلام این خبر که ۵۲ درصد تصادفات در جاده های برون شهری اتفاق می افتد، گفت: ۶۵ درصد جانباختگان در صحنه جان می بازند و بیشتر فوتی ها بر اثر واژگونی خودرو صورت گرفته است. سردار سید تیمور حسینی روز چهارشنبه در نشست کمیته […]

به گزارش حوادث ایلام; ئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی با اعلام این خبر که ۵۲ درصد تصادفات در جاده های برون شهری اتفاق می افتد، گفت: ۶۵ درصد جانباختگان در صحنه جان می بازند و بیشتر فوتی ها بر اثر واژگونی خودرو صورت گرفته است.

سردار سید تیمور حسینی روز چهارشنبه در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی که با دستور کار ارایه گزارش طرح تابستانی و هماهنگی اجرای طرح ترافیکی اربعین و با حضور نمایندگان سازمان های مسئول در ترافیک برگزار شد، افزود: در طول طرح تابستان، پلیس راه راهور روزانه بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته و به طور متوسط هر پیمایش ۱۵۰ کیلومتر آمایش شده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد به جز شهریور، در تیر و مرداد ماه با افزایش پنج درصدی ترددها نسبت به سال گذشته روبرو بودیم که به دنبال افزایش تردد، چهار درصد بر آمار فوتی و مجروحان افزوده شده است.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: بنابر این آمار، استان فارس با ۱۸۱ کشته، استان اصفهان با ۱۴۰ کشته و  استان خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته به ترتیب در رتبه های اول تا سوم استان های پرکشته قرار دارند.

وی یادآور شد: استان اردبیل با ۱۶ نفر کشته و چهارمحال بختیاری و تهران غرب با ۱۲ و ۷ کشته هم در رتبه مناطق دارای کمترین آمار کشته ها قرار گرفته اند.

وی متذکر شد: در بررسی تصادفات مهمی که بیش از سه کشته داشتند، استان فارس با ۴ فقره تصادف که ۱۹ کشته برجای گذاشت در صدر قرار دارد و در محور گنبد اینچه برون هم یک فقره تصادفی که بیشترین کشته را داشته است، داریم که در آن ۱۸ نفر جان باختند.

جمعه پرتصادف ترین روز هفته 
سردار حسینی گفت: در طول تابستان امسال، جمعه پرتصادف ترین و شنبه کم تصادف ترین روز بوده است و ۲۵ تیرماه با ۵۳ نفر کشته و ۱۵ مرداد با هفت نفر کشته به ترتیب پرکشته ترین و آرام ترین روز بوده است.
این مقام نظامی با بیان اینکه سهم دخالت افراد بومی در تصادفات پررنگ بوده است، یادآور شد: این سهم ۶۲ درصد بوده است که باید مدنظر سیاستگذاری های استانی قرار گیرد.
۶۶۰۰ کیلومتر جاده در مسیر اجرای طرح اربعین
رئیس پلیس راه راهور ناجا، با بیان این که در استان خوزستان ۲۱ شهر، در استان ایلام هفت شهر و در استان کرمانشاه ۱۲ شهر در مسیر تردد کاروان اربعین قرار دارند، گفت: در مجموع راه هایی که در این سه استان در اجرای طرح اربعین قرار دارند، ۶۶۰۰ کیلومتر است و تلاش پلیس راه راهور برنامه ریزی کامل برای برقراری امنیت و آرامش زائران طی این مسیرها است.
وی درباره میزان ترددهای سال ۹۷ هم یادآور شد: تردد ساعتی سال گذشته در هر ساعت ۴۸۰ تردد بود که نسبت به سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.
رئیس پلیس راه تصریح کرد: تعداد اتوبوس های تردد شده سال ۹۷ هم ۴۷۰۵ دستگاه بوده است که بر اساس آمار تردد سواری ها در سه استان مرزی که سال گذشته تردد و خروج را انجام داده اند، مجموع پیمایش در سال گذشته در طرح اربعین بالغ بر ۸۴۶ میلیون کیلومتر بوده است.
وی به برپایی موکب ها اشاره کرد و گفت: تعداد موکب ها ۱۴۹ موکب شمارش شده بود.
این مقام مسئول، با اعلام این خبر که آمار تصادفات سال ۹۷ هم با مدت مشابه سال قبل در کرمانشاه کاهش ولی در استان ایلام و خوزستان افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در مجموع این سه استان نیاز به تمرکز امنیتی بیشتری دارند که برای برپایی بهینه اربعین امسال، بازدیدهایی انجام و جلسات هماهنگی برگزار و انعکاس این مشکلات به حوزه های مختلف ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: ۱۸۰ تیم به این بخش افزوده شد که بر همین اساس در ایلام چهار پاسگاه درگیر این امر خواهند بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=1101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.